Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Autosvar från mail med HTML.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-18 00:30

Hej!
Någon som vet om det går att skapa en regel som automatiskt svarar på alla inkomna mail med HTML i meddelandet?
Vanlig text är jag med på, men vill snygga till det och använda mig av CSS och HTML, som i ett nyhetsbrev.

Någon som vet om detta går?

Har googlat det och får mest träffar på hur man skapar regeln, inget med HTML :/

Tack, ha de gott!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-20 11:54

Ingen alltså?

Du vill skicka autosvar på alla mejl du får? Och svaret ska vara i HTML-format, oavsett format på det inkomna mejlet? Stämmer det?

Sen kan det också vara bra att informera om vilken mejl-klient och vilket operativsystem det handlar om. Tipsen och lösningarna kan ju variera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-20 13:17
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du vill skicka autosvar på alla mejl du får? Och svaret ska vara i HTML-format, oavsett format på det inkomna mejlet? Stämmer det?

Sen kan det också vara bra att informera om vilken mejl-klient och vilket operativsystem det handlar om. Tipsen och lösningarna kan ju variera.

Ja precis, alla mail som kommer till den adressen ska besvaras med en bekräftelse på att mailet mottagits. Bekräftelsen vill jag ha i HTML-format pga. utseendet.

OS X 10.10 och Mail.app

1
Bevaka tråden