Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yosemite OS X 10.10 + Java ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag uppdaterade till Yosemite igår och jag är rätt nöjd.
Men vid uppstart får jag upp detta då jag har haft java installerat tidigare.

Jag undrar behövs Java nu mer? Jag vet att vissa sidor anväder sig av det. Typ när man ska "bygga bil" på ex BMW's hemsida.
Eller ska man ta och avinstallera det? Känns som man "nergraderar" och jag vet att det gått mkt säkerhetssnack, att det är osäkert osv, om just Java.

Tacksam för hjälp!

Behöver du det (för vissa program/webbsidor som använder Java applets) så installerar du det, annars finns väl ingen anledning att ha det installerat.

Ursprungligen av KillwithSkill:

...Jag undrar behövs Java nu mer?...

Det kan bara du själv svara på. Det beror ju på vilka webbplatser du besöker, och ifall du vill att deras Java-applets ska fungera hos dig.

Säkerhetsmässigt ser jag inga större problem. Du kan ju ställa in så att webbläsaren frågar om tillåtelse varje gång den ska köra Java.

Ursprungligen av KillwithSkill:

Hej! Jag uppdaterade till Yosemite igår och jag är rätt nöjd.
Men vid uppstart får jag upp detta då jag har haft java installerat tidigare.

Jag undrar behövs Java nu mer? Jag vet att vissa sidor anväder sig av det. Typ när man ska "bygga bil" på ex BMW's hemsida.
Eller ska man ta och avinstallera det? Känns som man "nergraderar" och jag vet att det gått mkt säkerhetssnack, att det är osäkert osv, om just Java.

Tacksam för hjälp!

Nu har jag avinstallerat det men får upp det här stup i kvarten... Grrr?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-10-18 16:26
Ursprungligen av KillwithSkill:

Nu har jag avinstallerat det men får upp det här stup i kvarten... Grrr?

Jag har samma problem. Gick in på Oracles hemsida och hämtade hem Java+en uppdatering, men det hjälpte inte. Dialogrutan kommer i alla fall trots att Oracles test säger "Grattis". Gick in på Apple och hämtade hem deras Java. Har installerat det också. Får se om det fungerar nu.

Ursprungligen av sarina:

Jag har samma problem. Gick in på Oracles hemsida och hämtade hem Java+en uppdatering, men det hjälpte inte. Dialogrutan kommer i alla fall trots att Oracles test säger "Grattis". Gick in på Apple och hämtade hem deras Java. Har installerat det också. Får se om det fungerar nu.

Har du nån länk på apple och den java där?

Ursprungligen av KillwithSkill:

Har du nån länk på apple och den java där?

Bör vara denna http://support.apple.com/kb/DL1572

Ursprungligen av Borttaget:

Kanon! Tack

Senast redigerat 2018-07-23 10:44
1
Bevaka tråden