Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till bild (logga) i sidhuvud i Pages 5

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ända sedan "nya" Pages kom har jag haft ett litet bekymmer. Jag vill göra en mall till offerter etc med företagets logga i sidhuvudet. Denna kunde man i gamla Pages lägga som en bild i sidhuvudet och så var bilden med på varje sida sen. Nu ser jag alls inte att det går att lägga in en bild i sidhuvudet. Jag kan lägga in en bild där uppe på sidan, men den ligger ju bara på just den sidan och inte på de andra sidorna om man har ett dokument på flera sidor, så den lägger sig inte de facto i sidhuvudet.
Några tips här?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-17 15:16

Det är väl bara att klistra in bilden i sidhuvudet (headern)?

Senast redigerat 2014-10-17 15:43
Ursprungligen av frazze:

Det är väl bara att klistra in bilden i sidhuvudet (hedern)?

Jo. Men då måste du göra det på varje sida. Innan kunde man lägga in den in i själva headern. Nu blir det bara en bild som du lägger högst upp på sidan.

Rättar mig själv här. Har stångat pannan blodig med detta förut och inte lyckats. Nu av någon anledning gick det. Har det blivit någon ändring iom version 5.5 som kom ut nu?

Edit: Det går ju men jag kan inte arrangera så att loggan hamnar uppe i högra hörnet där jag vill ha den. Den lägger sig där den vill och vägrar låta sig flyttas.

Edit igen: Man måste visst högerjustera först. Varför ska det vara så bökigt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-17 18:52

För att man ska kunna få det som man vill

1
Bevaka tråden