Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T 68i loggar/stänger av själv!!!!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-08 22:41

Hej min T68i stänger av sig själv fast jag har knapplås på
ruskigt irriterande
har någon tips
den är köpt dec 2002
inne på service under våren batterifel höll inte "tappade" laddning
behövs uppgradering??
nån som vet?
undrar
peter09

  • Medlem
  • 2003-08-08 23:04

Jag hade precis samma fel på min. Jag lämnade in den och fick tillbaka den lagad efter drygt en vecka. Vodafone lånade ut en telefon till mig under tiden.

Nu har det bara hänt en gång på 4 månader, vilket är en gång för mycket iofs, men det orkar jag inte bry mig om.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-08 23:04

Jag har inget svar men har märkt samma sak med min T200. Några gånger i veckan händer det att telefonen är avstängd när jag tittar på den. Knapplåset är på, så jag vet inte vad det kan vara som ställer till det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-09 00:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av peter09
Hej min T68i stänger av sig själv fast jag har knapplås på

Knapplåset gäller alla knappar utom just på/av knappen, om du håller inne den för länge (10 sekunder) så stänger den av sig. Det är ingen bugg, det är programmerat så för att nån tyckte det var bra. Jag har klagat hos folk jag känner på Ericsson, de får inte ändra för att nån högre upp har bestämt att det skall vara så.

Troligen samma tok som bestämde att i de tidigare versionerna av programvaran så var alternativet för att ringa röstbrevlådan det första alternativet i SMS/meddelande menyn.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-09 07:33

Det förklarar min situation, eftersom jag ofta har telefonen i fickan eller i ett litet trångt fack i kameraväskan. Jag ska tänka på hur jag förvarar telefonen för att undvika detta. Tack!

  • Medlem
  • 2003-08-09 11:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av molia
Knapplåset gäller alla knappar utom just på/av knappen, om du håller inne den för länge (10 sekunder) så stänger den av sig.

Jag hade samma problem som Peter09, men lösningen var inte att jag kom åt avstängningsknappen eftersom de lagade min telefon och nu har jag inte det problemet längre (on/off-knappen fungerar fortfarande som reset.)

De sa faktiskt på Vodafone att det var ett känt problem bland T68 att de slog av sig själva ibland utan anledning.

Men självklart kan det vara bra att hålla ett öga på hur man förvarar den eftersom problemet kan ligga i att man kommer åt knappen.

1
Bevaka tråden