Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Och jag har att välja mellan en garanterat framme 6 guld på Telias butik eller en (kanske) försenad 6 grå på en annan butik

Bara val och eländen...

Nu sticker jag och @zinned strax iväg och hämtar våra sexor på Apple Store.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-26 07:33

Halebop lyser med sin frånvaro.

140 pers före i kön på Emporia. Ugh.

@capeman & @zinned hade ni förhandsbokat?

Ursprungligen av grenhall:

@capeman & @zinned hade ni förhandsbokat?

Jo, de hade förhandsbokat - jag tror att det står tidigare i tråden

Aja nu var det bokat. 64GB 6+ space grey.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2014-09-26 09:16

Telenor var vänliga nog att, via privat meddelande på facebook, skicka mig kollinummer fast jag beställt via telenor.se. Och telefonen är på väg till mitt utlämningsställe. Blir en kort dag på jobbet!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-26 09:20

Är det någon som förhandsbeställt via Halebop som får sin lur i dag?

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-26 09:23

För er som är nyfikna på lite statistik angående beställningar bland oss här, ni har väl inte missat pollen? Den finns här http://salong-lafayette.se/iP6/iPhone6.htm.

Hoppas att ni som får era skönheter idag håller oss uppdaterade och kanske rentutav slänger upp en bild här?

Ursprungligen av antsve:

Min är i segeltorp sen 02:00

Visst är det segeltorp i huddinge dom syftar på då? Verkar ha en postterminal där. Bor söder om slussarna så postleveransen sker kanske därifrån till ombudet?

Sista omlastning/sortering sker i Segeltorp. Därifrån kör man ut till utlämningsställen på södra sidan. Jag bor i Segeltorp - men det går inte fortare för det. Efter lunch skulle jag tro.

Ursprungligen av namgniw:

För er som är nyfikna på lite statistik angående beställningar bland oss här, ni har väl inte missat pollen? Den finns här http://salong-lafayette.se/iP6/iPhone6.htm.

Hoppas att ni som får era skönheter idag håller oss uppdaterade och kanske rentutav slänger upp en bild här?

Vilken tur man tar allergimedicin mot pollen - eller var det något annat som menades......?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-26 09:31

Och jag väntar på buss mot Täby för att hämta min förbokade 6+ 64GB. Hoppas den inte är för stor bara.

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-26 09:48
Ursprungligen av adress@mac:

Vilken tur man tar allergimedicin mot pollen - eller var det något annat som menades......?

Ha ha!

Ursprungligen av Vassius:

Och jag väntar på buss mot Täby för att hämta min förbokade 6+ 64GB. Hoppas den inte är för stor bara.

Bussen eller telefonen......Lycka till.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-26 09:53
Ursprungligen av adress@mac:

Bussen eller telefonen......Lycka till.

?

Bussen är lagom stor. Telefonen återstår att se!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-26 09:58

Hur var det nu, räckte det med en ID handling trots att det står 2?
Ska strax bege mig mot Täby och hämta hem nya nallen... Återstår att se om jag hämtar ut 6 eller 6+ !

Ursprungligen av ninor:

Hur var det nu, räckte det med en ID handling trots att det står 2?
Ska strax bege mig mot Täby och hämta hem nya nallen... Återstår att se om jag hämtar ut 6 eller 6+ !

Det räcker med ett ID-kort!

Någon med tre som fått bekräftat att telefonen ens är på väg? Hur får man tag på kolinummer?

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-26 10:05
Ursprungligen av koffas:

Någon med tre som fått bekräftat att telefonen ens är på väg? Hur får man tag på kolinummer?

Inget kolli-id ,bara sms att de ändrat mit ab. Har även fått några kryptiska sms från kortnummer 3943...från tre

Avbokade min beställning hos Tre, ska nu kolla hos Telia, Telenor och Tele2 runt fridhemsplan innan jobbet :-). Kanske har tur!

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-26 10:22

Fick kolli-id nyss är jag ringde till tre kundservice. Min ip6+ är på g! Senaste träffen var att den fanns i Veddesta kl:03.43 i morse.

Har ett paket att hämta ut. Woohoo!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-26 10:29
Ursprungligen av Vassius:

Och jag väntar på buss mot Täby för att hämta min förbokade 6+ 64GB. Hoppas den inte är för stor bara.

Lång kö även för att hämta bokade lurar. Bleh.

TACK Tele2, ingen uppdatering på hemsidan, men ringde Tele2 lager som meddelade att min telefon var skickat redan igår och den skulle leveraras idag.. Han tyckte de var konstigt att jag inte fått nått sms eller liknande, så han gav mig kolli id och vips så ser jag den ligger på mitt utlämningsställe i stan jiahahahaahaaa.... Nu vill jag bara sluta jobbet och dra och blippa och dricka öl haha

Då har man iaf känt på både 6 och 6+. Inget fel på dem

Rent spontant är jag väldigt nöjd att jag beställt 6 och inte 6+. Den första räcker GOTT för mig i storlek och + är för stor för mig.

Värt väntan nu oavsett om det blir en vecka till

Såja! Klev in på Phone House Västernalmsgallerkan, de hade EN iphone 6 64 GB. Bytte operatör från Tre till Telia.

649/månad. 12 GB surf. Spotify 1 år. Hörlurar värde 1500 kr.

Helt OK! Dock är den guld och jag ville ha svart, men vad gör det egentligen.

BOOOHJA! Ringde tre och fick kollinumret - beräknat leveransdatum: idag!!!

För er som beställt via Telenor;

Jag beställde en iPhone 6, 64GB, Grå först klockan 14.20 den 19 sep. Jag var alltså LÅNGT ifrån först i kö.

Min leverans är nu i Segeltorp och kommer levereras idag! Jag tvingade Telenor via Facebook messenger att skicka ett kollinummer.

Skickade DM till Telenor på Facebook även jag och fick kli nummer och den är för leverans idag, beställde 02:01 på natten den 19:e.
iPhone 6, 16GB, Grå.

Bevaka tråden