Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3g vs 4g med telia

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skåne
  • 2014-09-15 11:10

Någon som har erfarenhet av 3g och 4g med telia på någon nyare modell av iphone? Tycker 3g på 4s är uruselt, har edge på flera ställen där de ska vara fullt 3g. Hade nymligen 4g med 3 och där var det hur bra täckning och speed som helst, men det var på en iphone 5s.

Ska väl vara lite bättre latency med 4g men känns spontant som att de är bättre antenner och hårdvara i de nyare modellerna också?

Har Telia på min 5s och det fungerar alldeles ypperligt. Rör mig mycket i södra halvan av Sverige och är ofta utanför städerna. Där jag inte har bra 4G har jag oftast bra 3G. Undantagsvis hoppar den ner på Edge men oftast är det fullt förståeligt med tanke på var man då befinner sig.

Ursprungligen av pmarriott:

Har Telia på min 5s och det fungerar alldeles ypperligt. Rör mig mycket i södra halvan av Sverige och är ofta utanför städerna. Där jag inte har bra 4G har jag oftast bra 3G. Undantagsvis hoppar den ner på Edge men oftast är det fullt förståeligt med tanke på var man då befinner sig.

Jag har samma erfarenhet här uppe i norr och jag tänker inte ta risken med någon annan än Telia

Tele2/Telenor (Net4mobility) har ju den bästa täckningen när det gäller 4G iallafall.

Ursprungligen av gneken:

Tele2/Telenor (Net4mobility) har ju den bästa täckningen när det gäller 4G iallafall.

Du är välkommen hit och prova ?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-09-16 08:56
Ursprungligen av gneken:

Tele2/Telenor (Net4mobility) har ju den bästa täckningen när det gäller 4G iallafall.

per capita eller per kvadratkilometer?

Ursprungligen av gneken:

Tele2/Telenor (Net4mobility) har ju den bästa täckningen när det gäller 4G iallafall.

Det är rätt subjektivt, låt oss inte gå in på det. Den diskussionen är redan uttömd i en annan tråd.

1
Bevaka tråden