Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallels hjälp

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det nån här som vet om det finns nån svensk expert på parallels som man kan få (kan köpa) hjälp av?? Jag har stora problem med kraschade virtuella maskiner. Har parallels desktop Build 9.0.24237, som jag kör på min macBookpro, mitten 2012 m 16 GB minne,

Har begärt hjälp från parallels.com, men det enda som hände var att nån därifrån fjärrstyrde min dator, konstaterade att alla filer var "not valid" och sen struntade de i mina problem. Jag försökte förklara att jag har kopierat dem precis som man ska, att de verkar ok ända tills jag startar dem, då får jag upp konstiga felmeddelanden och all data försvinner ur filen (från 30 GB till 20MB) - jag fick inget svar på varför det hände. Däremot gick personen in och försökte öppna en virtuell maskin med på följden att den också förstördes.

Nu säger parallels att jag inte har behörighet till filerna och att de därför inte kan öppnas. Ser skumt ut att allt är grått när jag kollar info för filen.

Skulle behöva hitta någon som kan hjälpa mej då jag har många års jobb på filerna men behöver kunna öppna dem för att spara om all data!!

Har du gjort kontroller (och reparation) i diskverktyg på din hårddisk? Vad säger den?
Du har väl backup?

Ja, kontrollerar jag skivan så är den felfri. Kör jag behörigheter så reparerar den en massa. Kör jag den flera gånger efter varann så reparerar den hela tiden.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-05 21:59

Jag tycker det låter som att du har diskproblem, har du kollat diskens S.M.A.R.T status?
(Om denna dator>Systemrapport>Lagring)

Systemrapport - lagring ser ut så här - vet inte vad jag ska titta efter....

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-05 22:17

Status ser ok ut där.
Har du testat med att kopiera ut en virtuell maskin till en extern disk och köra den därifrån?
Och backup som @keptang tar upp, du har väl backup?

Såna här odefinierbara fel är ofta diskproblem, men man kan ju tänka sig problem med operativsystemet också, kanske en reparation med en kombouppdatering hjälper?

http://support.apple.com/kb/DL1755

Ha backup, prova på en annan dator om möjligt.
Byt ut disken i datorn.

ja, alltså problemet är att den här virtuella maskinen som jag jagar just nu, kommer från en imac (kan inte informationen nu för den är inte hemma) som har fått väldigt märkliga fel. Jag har den hos en dataingenjör just nu som har bytt hårddisk i den men den fortsätter krångla. Och problemet är att de virtuella maskinerna är ok kopior, men när jag försöker öppna dem förstörs de. Jag har haft 15 ok kopior och nu verkar alla vara kraschade.

Själva macbooken har jag time machine kopior på.

Vad är det som gör att ni tycker att jag ska byta hårddisk i datorn??? Systemrapporten ser ok ut, skivkontroll säger att skivan är ok??? Det är bara parallelsfilerna som har konstiga behörigheter. Sen är det så att reparera skivbehörigheter är konstigt att det blir nya fel hela tiden. Låter bara lite avancerat att börja byta hårddisk hur som helst. I synnerhet som jag har gjort det på min imac och den blev bara galen efter det!!!

1
Bevaka tråden