Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iStat Menus 5

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en MacBook Pro Retina 13" Late 2013.
Jag undrar om det är någon annan som har problem med temperaturmätningen samt fläktkontrollern i iStat Menus 5?

Jag laddade ner trialversionen och märkte att den slutar läsa av temperaturen väldigt fort. En lösning på detta för mig har varit att ladda ner Temperature Gauge PRO trial och då har plötsligt iStat Menus 5 börja läsa temperaturen samt att fläktkontrollen fungerar.

Startar jag om datorn uppstår samma problem, då måste jag återigen ladda ner trialversionen av Temperature Gauge PRO och starta det för att iStat Menus skall funka. Sätter jag datorn i sleep mode och väcker den fungerar det som de ska. Har jag laddaren i så funkar iStat menus som det skall. Har även samma problem med SMCfancontrol.

Någon som har samma problem? Eller vet hur man skall handskas med detta?

Ursprungligen av gneken:

Någon som har samma problem? Eller vet hur man skall handskas med detta?

Använder iStat Menus 5 på flera av mina datorer, och ingen har de problem som du beskriver. Så tyvärr har jag ingen lösning åt Dig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-05 13:17

Testat att installera om iStats?

Ursprungligen av kladda:

Testat att installera om iStats?

Ja. Någon annan med exakt samma dator som känner igen problemet? Kan väl inte vara fel på hårdvaran?

Testat att kontakta skaparna av iStat? Skulle jag göra

Ursprungligen av Mymac4ever:

Testat att kontakta skaparna av iStat? Skulle jag göra

Ska testa!

1
Bevaka tråden