Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Endast toppmodellerna av Iphone 6 får safirglas

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-24 20:38
Ursprungligen av Demiurgen:

Om höstens nya iPhone är större än iPhone 5 så är den nog det också nästa år - och nästa...dom blir nog aldrig mindre igen.

Ursprungligen av Demiurgen:

Nej, det har jag aldrig skrivit. Det är ju absurt :-D. Då blir det ju en iPad tillsut

Tveklöst skrev du det.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-08-24 20:51

Nej, vad han skrev var att höstens iPhone är större än iPhone 5, Om höstens nya iPhone är större än iPhone 5 så är den nog det också nästa år, det stämmer till tiders slut.
Vad han inte skriver är att iPhone ska växa varje gång det kommer en ny.

Om man nu ska läsa som djävulen läser bibeln..

Javisst; om höstens nya iPhone är större än iPhone 5 så lär den inte bli mindre nästa år, den kommer alltså att ha kvar sin storlek - man kommer inte att ångra sig och återgå till mindre modell igen.
Om man tror att en telefonmodell blir större varje år så måste man ju inse att den tillslut närmar sig en 32-tums TV i storlek - förr eller senare. Ja, den passerar en vacker dag storleken som fotbollsplaner har.

Ursprungligen av Demiurgen:

[...] Om man tror att en telefonmodell blir större varje år så måste man ju inse att den tillslut närmar sig en 32-tums TV i storlek - förr eller senare. Ja, den passerar en vacker dag storleken som fotbollsplaner har.

Lite som när powerbookarna växte till 17". Om man interpolerar några år framåt i tiden hamnar man här!

Jag förstår inte hur dom kan få ner priset så lågt för dessa sapphire-bitar - skära/slipa fram varje individuell bit med dyra diamantverktyg (syntetisk diamant kostar) - miljoners miljoner bitar. Supertunna. Felfria.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-06 17:27
Ursprungligen av Demiurgen:

Jag förstår inte hur dom kan få ner priset så lågt för dessa sapphire-bitar - skära/slipa fram varje individuell bit med dyra diamantverktyg (syntetisk diamant kostar) - miljoners miljoner bitar. Supertunna. Felfria.

Möjligtvis vatten och lazer istället för diamant.

I denna film så har dom redan börjat tillverka sapphireglas till smartphones - dom visar t.o.m. ett till en iPhone5 :-D. Det är en smart film proddad av företaget själv, men man får se lite från tillverkningen (mycket är nog top secret). Som jag förstår det så slipar och polerar dom glas för glas...fattar inte hur man kan få ekonomi i det om man ska kränga bitarna för hundra spänn? Jag skulle verkligen vilja se en film där man ingående visar på massproduktion av sapphireglas - det handlar ju om att klämma fram miljoner perfekta bitar i...tja, månaden? Veckan? Men en sådan film kommer jag nog aldrig att få se - det är säkert topphemligt hela skiten

https://www.youtube.com/watch?v=H-x7XMPaWIE

Bevaka tråden