Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applecare+

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-07-29 15:14

Såg precis detta:
http://www.macrumors.com/2014/07/29/applecare...

#nyhetstips

Kan jag då köpa applecare+ i USA och den gäller här?
Min 5S är köpt i USA tidigare i år och jag ska dit igen efter semestern.

Yep, så har jag förstått det att det gäller i alla länder som AppleCare+ täcker.

Borde även gälla här. Ring dom och fråga.

Annars tycker jag en hemförsäkring duger gott.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Annars tycker jag en hemförsäkring duger gott.

Det håller jag med om.

  • Medlem
  • 2014-07-29 16:05
Ursprungligen av barbapappa_86:

Borde även gälla här. Ring dom och fråga.

Annars tycker jag en hemförsäkring duger gott.

AppleCare+ täcker såväl utbyte av enheten som reparationsservice för din iPhone, vilket inkluderar upp till två fall av oavsiktliga skador (en självrisk på 579 kr tillkommer) samt täckning för batterier vars förmåga att hålla laddningen minskat med 50 procent eller mer jämfört med den ursprungliga specifikationen. Skyddet täcker följande:

Din iPhone
Batteri2
USB-kabel och strömadapter som ingår

http://www.apple.com/se/support/products/ipho...

Det blir onekligen billigare för två tappade lurar (med skador som följd) med AppleCare+ än med en hemförsäkring där självrisken lär ligga på runt 1500 per skada om den ens täcks av hemförsäkringen och med sedvanlig värdeminskning.

Vissa personer tappar ju sina lurar ofta, så 799:- för två år + 579:- per incident är lönsamt för dem.

  • Medlem
  • 2014-07-29 16:20
Ursprungligen av Json_81:

Min 5S är köpt i USA tidigare i år och jag ska dit igen efter semestern.

Köper man AC+ i Sverige så måste man göra det senast 60 dagar efter man köpte luren. Antar att samma gäller överallt. Så frågan är ju när du köpte din lur i USA.

Ursprungligen av Ljung:

AppleCare+ täcker såväl utbyte av enheten som reparationsservice för din iPhone, vilket inkluderar upp till två fall av oavsiktliga skador (en självrisk på 579 kr tillkommer) samt täckning för batterier vars förmåga att hålla laddningen minskat med 50 procent eller mer jämfört med den ursprungliga specifikationen. Skyddet täcker följande:

Din iPhone
Batteri2
USB-kabel och strömadapter som ingår

http://www.apple.com/se/support/products/ipho...

Det blir onekligen billigare för två tappade lurar (med skador som följd) med AppleCare+ än med en hemförsäkring där självrisken lär ligga på runt 1500 per skada om den ens täcks av hemförsäkringen och med sedvanlig värdeminskning.

Vissa personer tappar ju sina lurar ofta, så 799:- för två år + 579:- per incident är lönsamt för dem.

Absolut, är man en drullputte så är man..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-07-29 22:35
Ursprungligen av Ljung:

Köper man AC+ i Sverige så måste man göra det senast 60 dagar efter man köpte luren. Antar att samma gäller överallt. Så frågan är ju när du köpte din lur i USA.

Jan/Feb, men är det alltså andra vilkor för AC+ än AC?
Får höra i applestoren när jag är där.

1
Bevaka tråden