Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Mini svag wifi-mottagning

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-07-18 19:00

Jag köpte en nästan ny iPad Mini, som jag skriver på nu, för några dagar sedan.

Den är inte 3 månader ännu men uppvisar klen wi-fi-mottagning, den ser inte Telia Homerun på hotellet jag bor, men fungerar med min 4G router.
Mina telefoner (5S och en Galaxy Nexus) hittar utan problem nätet, och ansluter.

Det finns en del trådar om detta på nätet, men har ni stött på detta?

iOS 7.1.2
Har gjort reset av nätverket
Har startat om plattan

Senast redigerat 2014-07-18 20:49
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-18 21:20

Och jag upplever tvärtom att jag har bättre wi-fi på iPad mot min iPhone 5.
Kan vara hårdvarufel på din iPad.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-07-25 15:16

Jag fick en utbytesplatta igår, snabba ryck må jag säga!

Tyvärr samma wi-fi-problem som första plattan..

Ingen här som har en Mini, ej Retina?

Var det inte någon annan tråd där vissa med Telia HomeRun hade problem med diverse Apple-enheter?

Har du kollat med Telia?

Verkar vara rätt vanligt med dålig WiFi på iPad mini. Inget jag märkte då jag hade min dock.
Har tyvärr inte sett någon som hittat någon lösning på det utan det är nog vad det är.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-07-25 15:47

Jag har ett enklare test, jag går ut på gården och söker nätverk.
Min iPhone 5S, Nexus 7 och Sony Tablet Z hittar sisådär 10 nätverk, Minin hittar inga alls..

Har inte mycket med Homerun att göra, bara Minin som jag ser det, att jag tog upp Telias nät tidigare berodde på att det var det som visade mig på problemet.

Då är nog din nya enhet också kass.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-07-25 15:55

Rätt ruttet med en wi-fi-only-platta med kass wi-fi..
Man blir less ibland.

I såna här lägen hade det varit bra om man kunnat backa i iOS-versioner för att testa..

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-08-07 16:49

Kontaktade de som är certifierade partners till Apple igår, de menade att det nog var som det var och att de inte kunde göra mer.

Kontaktade sedan affären där plattan köpts, men de menade att deras garanti gällde originalplattan, och att de inte hade något direkt ansvar längre för produkten ifråga. (varför kom du inte till oss?)

Vad är kontentan då?
Lev med att iPad Mini suger.

Borde kanske skrivit i sur-tråden istället.. :/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-08-07 17:06

Kunde inte din certifierade partner jämföra med en annan iPad mini? Då syns det om din är felaktig.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-08-07 17:43

Vi har jämfört, och det ser rätt likt ut, både med en annan iPad Mini och en iPhone 4S.
Mini Retina verkar se lite fler nätverk, så iPad Mini är väl bara en dålig produkt antennmässigt.

1
Bevaka tråden