Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grupper i kontakter

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2014-07-09 16:36

Har googlat lite men hittar inget rakt svar. De har gjort om iOS någon gång, men förstår ändå inte riktigt.

Jag kan ju lägga en kontakt och sedan välja om det ska vara Hem, iPhone osv. Jag har valt en egen kategori med företagskontakter. Men hittar ingen funktion där jag kan söka eller se alla kontakter inom gruppen. Går det på något sätt eller är det något som kommer med iOS8?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-07-09 19:26

Det du beskriver är inte grupper, utan en etikett på numret. Det är för att kunna hålla isär telefonnummer om samma kontakt har flera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-07-10 10:34

Vad du kan göra är att ladda ner en app som hantera grupper direkt. Groups är en sådan app. Det går att sköta detta via datorn också..

Vill du inte krångla med grupper kan du testa att skapa egna "taggar". Längst ned i en kontakt finns anteckningar. Skriv typ "företagskontakt" där och sedan kan du söka ut (via spotlight eller kontaktboken) alla som har den taggen. Så har jag gjort i flera år nu för att få referensord på vissa kontakter

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2014-07-10 15:50

Åh.. då förklarar det varför det inte fungerar!

Tack också för det tipset om anteckningar. Det uppfyller precis det jag är ute efter

1
Bevaka tråden