Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Realaudioelände!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-06 12:07

Jag sitter bakom en brandvägg och kan ibland inte höra streamad Realaudio, nu skulle jag vilja komma åt moderfilen (INTE modermodemet) till en .ram-fil.

Jag öppnar .ram:en i BBedit och hittar följande:

rtsp://rmv8.bbc.net.uk/6music/presenters/andr...

MEN, denna vill också streama... hur gör jag för att ladda hem en sån fil?

Tack på förhand !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-06 12:36

Audio Hijack fixar det galant! WireTap ska också fungera bra (och är dessutom gratis), men det har jag själv inte testat.

  • Medlem
  • 2003-08-06 12:58

Audio Hijack rippar väl bara en befintlig ström. Problemet var väl att få strömmen att ta sig fram. Då är Real Audio inte mycket till hjälp om jag inte har missat den funktionen.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-06 13:16

Jo precis, jag tackar C-mon för tipset, men det hjälper inte mej, jag kan inte komma åt strömmen, jag vill ladda ner .rm-filen...

  • Medlem
  • 2003-08-06 14:30

jag undrar om det går. Sveriges radio hade sina sommarprogram både som strömmar och som filler att ta hem, men fåfäng hänsyn till upphovsrätten gjorde att man numera bara kan strömma programmen. Spelar ingen större roll eftersom man ändå kan rippa med Audio Hijack...

Hur som helt så borde det ju vara så att det _är_ svårt att ladda hem strömmar, annars hande de ju inte valt det systemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-06 14:52

Enligt avtalet med STIM får Sveriges radio endast strömma program med musikinnehåll. Jag vet inte hur det rent tekniskt fungerar, men tanken är ju i alla fall att man inte skall komma åt ljudfilen.

Sedan kan man ju, som nämnts, rippa strömmen, men man har ju alltid kunnat spela in radio, så det är ju inget nytt.

Vänligen, Ylan

  • Avstängd
  • 2003-08-06 15:05

Jag skulle spela in ett sommarprogram från P3.

Laddade ner RealOneplayer För OS X
Sedan använde jag radioLover.

Men varje minut tar upp 1MB och det spelas en massa musik i mellan så jag stängde av. Man får väl köpa en cd med programmen om det kommer ut någon.

  • Avstängd
  • 2003-08-06 15:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av KRAFTWERK
Jag sitter bakom en brandvägg och kan ibland inte höra streamad Realaudio, nu skulle jag vilja komma åt moderfilen (INTE modermodemet) till en .ram-fil.

Jag öppnar .ram:en i BBedit och hittar följande:

rtsp://rmv8.bbc.net.uk/6music/presenters/andr...

MEN, denna vill också streama... hur gör jag för att ladda hem en sån fil?

Tack på förhand !

Jag är bakom brandvägg och router men här funkar det perfekt.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-06 15:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Jag är bakom brandvägg och router men här funkar det perfekt.

Jaha! Tack så mycket då!

  • Medlem
  • 2003-08-06 15:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Jag skulle spela in ett sommarprogram från P3.

Laddade ner RealOneplayer För OS X
Sedan använde jag radioLover.

Men varje minut tar upp 1MB och det spelas en massa musik i mellan så jag stängde av. Man får väl köpa en cd med programmen om det kommer ut någon.

Med Audio Hijack Pro kan man rippa direkt till mp3. Kolla Filarkivet här på 99mac. Men sommar strömmas med ruggigt låg bitrate, så kvallen är rätt krattig.

1
Bevaka tråden