Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AVCHD-filer syns inte längre i finder

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-09 00:21

När jag sätter i SD-kortet från min Sony RX100 i min MacBook Pro 2011 Mavericks 10.9.2. syns inte längre AVCHD-film-filmerna.
Förut syntes dom. Vad kan ha hänt?
Se Finder-dumpen.

(FCPX kan dock se filmerna)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-06-09 10:58

De visas nog som ett "paket" av filer. Om du öppnar AVCHD-filen i Quicktime så ser du de enskilda klippen.

Prova att högerklicka på filen och välj "Visa innehåll" eller liknande så ska du se de enskilda videofilerna.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-06-09 21:42
Ursprungligen av RobertK:

När jag sätter i SD-kortet från min Sony RX100 i min MacBook Pro 2011 Mavericks 10.9.2. syns inte längre AVCHD-film-filmerna.
Förut syntes dom. Vad kan ha hänt?
Se Finder-dumpen.

(FCPX kan dock se filmerna)

Högerklicka på AVCHD och välj visa innehåll. Gör samma med BDMV som kommer upp. Sen ska det se ut ungefär såhär:

Från min RX100II.

(Varför vill man in där och rota?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-14 19:18

Tack, det funkade med "visa innehåll" i 2 steg.

Anledningen är att jag ville kunna plocka ut filmfilerna från en viss resa men jag vill ha dom direkt i findern , inte i FCPX. (redigerar ev. senare)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-15 18:00

Det funkar inte. Du bör5 absolut ta in dem i FCPX, och därifrån exportera ut dem. Att redigera senare kan du glömma annars.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-07-19 22:39
Ursprungligen av kenjon:

Det funkar inte. Du bör5 absolut ta in dem i FCPX, och därifrån exportera ut dem. Att redigera senare kan du glömma annars.

Det brukar funka att ta ut bara .mts-filerna till hårddisken och senare importera dom i FCPX.

1
Bevaka tråden