Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

installera X11

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
mitt problem är att jag:
för att kunna köra viss statistik har laddat ned en extension för SPSS (från IBM) från ett annat statistikprogram (R). När jag kör den nya statistiken meddelar macen att jag måste installera X11. När jag laddar ned X11 och ska installera så varnar macen att den inte känner igen skivavbilden...Xquartz.dmg.

Jag googlar runt litet och det verkar som om man kan installera X11 genom macports men det kräver för Xcode som väger in på ca 15 GB och det får jag nästan inte plats med....

Jag kör Maverick. Hur kan jag installera X11?
Med vänlig hälsning, Jonas Ludvigsson

Ursprungligen av jonasludvigsson:

Hej!
mitt problem är att jag:
för att kunna köra viss statistik har laddat ned en extension för SPSS (från IBM) från ett annat statistikprogram (R). När jag kör den nya statistiken meddelar macen att jag måste installera X11. När jag laddar ned X11 och ska installera så varnar macen att den inte känner igen skivavbilden...Xquartz.dmg.

Jag googlar runt litet och det verkar som om man kan installera X11 genom macports men det kräver för Xcode som väger in på ca 15 GB och det får jag nästan inte plats med....

Jag kör Maverick. Hur kan jag installera X11?
Med vänlig hälsning, Jonas Ludvigsson

Du får installera XQuartz som jag förstår det: http://xquartz.macosforge.org/landing/.

Hej!
problemet är att det är den X11-versionen (Xquartz) jag har laddat ned och som macen sedan inte vill läsa? /öppna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-20 17:28

Den fungerar, det måste ha blivit fel i överföringen eller så har du problem med minne / disk. Du måste möjligen aktivera att du kan installera från okända källor / osignerade utvecklare.

Hej! tack alla! ja, något måste ha blivit fel i filöverföringen. Jag laddade ned och nu funkade det. Har också fått SPSS att lira med R - great!

1
Bevaka tråden