Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic Pro X uppdateras för 12-kärnig Mac Pro

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple släpper en större uppdatering till musikprogrammet Logic Pro X. Nytt är att programmet kan använda alla trådar på de 12-kärniga Mac Pro-modellerna vilket ger bättre prestanda.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-14 10:10

MacPro:n har kunnat ha 12-cores sedan 2010 så jag tror inte detta är direkta optimeringar för "Nya MacPro:n".

Senast redigerat 2014-05-14 12:14
Ursprungligen av Erik.dv:

MacPro:n har kunnat ha 12-cores sedan 2011 så jag tror inte detta är direkta optimeringar för "Nya MacPro:n".

Miss i korrekturläsningen, tack!

Har med att Logic klarar hyperthreading!
Logic klarade 8-core sen några år tillbaka. När 12/6-core släpptes 2010 så kom en uppdatering till Logic där det klarade 6 och 12-cores. Men det ställde till det för dom med 8-core. Gick bara nån månad så kom en ny uppdatering så Logic klarade 16-core. Dom som haft 8-core med hyperthreading fick ökad prestanda med 50%. Vi med 12-core fick nöja oss med endast 16-core och med 8 oanvända. Tills igår kväll då nya uppdateringen på Logic 10.0.7 klarar 24 cores. Vilket jag har väntat på i snart 3.5 år. Och det blev en rejäl skillnad. Fick 30% bättre prestanda direkt. Dom med nya Mac Pro och med 12-core lär ju ramla av stolen med den här uppdateringen

Ursprungligen av KillwithSkill:

Har med att Logic klarar hyperthreading!
Logic klarade 8-core sen några år tillbaka. När 12/6-core släpptes 2010 så kom en uppdatering till Logic där det klarade 6 och 12-cores. Men det ställde till det för dom med 8-core. Gick bara nån månad så kom en ny uppdatering så Logic klarade 16-core. Dom som haft 8-core med hyperthreading fick ökad prestanda med 50%. Vi med 12-core fick nöja oss med endast 16-core och med 8 oanvända. Tills igår kväll då nya uppdateringen på Logic 10.0.7 klarar 24 cores. Vilket jag har väntat på i snart 3.5 år. Och det blev en rejäl skillnad. Fick 30% bättre prestanda direkt. Dom med nya Mac Pro och med 12-core lär ju ramla av stolen med den här uppdateringen

Borde du inte sära på begreppen cores och trådar? Du kallar allting för cores.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-14 15:29

8-core med hyperthreading får väl 16 st "virtual cores"?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Borde du inte sära på begreppen cores och trådar? Du kallar allting för cores.

Både ja & nej. Logic "ser" bara cores... alternativt bara trådar.
"Logic now supports up to 24 processing threads on computers with 12 cores."
"Nu stöds 24 bearbetningstrådar på 12-kärniga Mac Pro-modeller"

Men visst, rätt ska vara rätt. Men jag kan tycka det rör till det lite.

Om jag har en ful-mac med ex två 4-cores i5 som inte har hyperthreading så kan jag ju ha två fysiska processorer på ett moderkort och på så sätt få 8-core. Medan en vanlig 4-core i7 som har hyperthreading så ser Logic oxå det som 8-core. Men i själva verket borde det vara 4-core with hyperthreading.... men det fattar ju inte Logic
Men jag förstår din poäng.

1
Bevaka tråden