Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man säkerhetskopiera bilder från en iPhone till TimeCapsule?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-05 05:10

Tjena! Märker att jag använder min iPhone 5c till mkt fotografering och att bilderna tar upp massa plats på luren.

Funderade på om en TC funkar att föra över tex bilder till direkt från en iPhone för att sedan ta bort dessa från enheten och frigöra minne?

När jag läser om TC så tycker jag mig förstå att den främst gör säkerhets kopior av enheter likt OSX, stämmer det? Eller kan man kontrollera den och överföringarna helt och hållet själv? Kanske då tom från en iPhone/iPad?

Senast redigerat 2014-05-05 09:25
Ursprungligen av HEK:

Tjena! Märker att jag använder min iPhone 5c till mkt fotografering och att bilderna tar upp massa plats på luren.

Funderade på om en TC funkar att föra över tex bilder till direkt från en iPhone för att sedan ta bort dessa från enheten och frigöra minne?

När jag läser om TC så tycker jag mig förstå att den främst gör säkerhets kopior av enheter likt OSX, stämmer det? Eller kan man kontrollera den och överföringarna helt och hållet själv? Kanske då tom från en iPhone/iPad?

Eftersom en iPhone inte har någon filhantering som du kan pilla med så är nog det bästa alternativet att använda sig av Dropbox. Då kan du synka upp alla dina bilder till Dropbox och sen ta bort dem från din iPhone.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-05 13:34
Ursprungligen av HEK:

Tjena! Märker att jag använder min iPhone 5c till mkt fotografering och att bilderna tar upp massa plats på luren.

Funderade på om en TC funkar att föra över tex bilder till direkt från en iPhone för att sedan ta bort dessa från enheten och frigöra minne?

När jag läser om TC så tycker jag mig förstå att den främst gör säkerhets kopior av enheter likt OSX, stämmer det? Eller kan man kontrollera den och överföringarna helt och hållet själv? Kanske då tom från en iPhone/iPad?

Ett anternativ är att läsa in bilderna till datorn med Bildström. Datorn har väl backup till TC'n.

1
Bevaka tråden