Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla ur fysiskt tangentbord "virtuellt"?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-03-22 10:07

Jag kontrollerar en mac med ett slags serverfunktionalitet via ARD. Den här macen tycks ha fått något ställt på sitt tangentbord, så kommatecknet är intryckt hela tiden. (Eller så är tangentbordet trasigt/skitigt.) Kan man låta datorn ignorera ett fysiskt tangentbord?
Jag är 9 mil från tangentbordet i fråga, så det är inte ett alternativ att själv gå och kolla.

Ursprungligen av Baron:

Jag kontrollerar en mac med ett slags serverfunktionalitet via ARD. Den här macen tycks ha fått något ställt på sitt tangentbord, så kommatecknet är intryckt hela tiden. (Eller så är tangentbordet trasigt/skitigt.) Kan man låta datorn ignorera ett fysiskt tangentbord?
Jag är 9 mil från tangentbordet i fråga, så det är inte ett alternativ att själv gå och kolla.

Finns det möjlighet att stänga av usbportarna tro?

Du kanske kan stoppa någon driver till tangentbord/USB med lite "hackande i terminalen". Kolla vad som laddas vid bootning av datorn. Kanske då är enklare få någon som bor närmare att kolla.

Kanske http://www.getlockey.com kan funka?

  • Medlem
  • 2014-03-23 18:27

Tack för alla tips. Jag tror jag ska satsa på att få tangentbordet fixat.

1
Bevaka tråden