Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avinstallera OS X Mavericks

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Snälla vet någon hur jag går tillbaka till "vad-det-nu-var" som jag hade innan os x mavericks??? Går det att avinstallera?? blir helt tokig på det här och är inte nå bra på datorer så skulle verkligen uppskatta om någon kunde hjälpa mej!
Tack på förhand!

Det beror på om du har en komplett färsk backup eller inte.
Vad är det för problem du upplever?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-03-17 21:33

Om du inte är så bra på datorer så tror jag ändå det är lättare för dig att lära dig Mavericks än att installera gammal version av OS X. Vet inte vad du hade innan men om skillnaden är så stor för dig att du blir tokig så måste det ha varit någon väldigt gammal version. För jag tycker inte skillnaden på Mountain Lion och Mavericks är så stor.

Kan du inte förklara vad som gör dig tokig istället?

Ursprungligen av hummel:

Det beror på om du har en komplett färsk backup eller inte.
Vad är det för problem du upplever?

Jag vill att allt ska vara kvar som jag har på datorn. Grejen var att en vän sa åt mej att installera mavericks och sa att det bara är ett bra program när jag frågade var det var (mitt eget fel att jag inte läste ingående om vad det är för någonting), kalla mej ett kontroll freak men det har ju ändrat hela min mac! jag tycker helt enkelt bara inte alls om det, kommer inte åt mina bilder dock vilket säkert går att åtgärda men nej, vill bara ha tillbaka det förra...

Ursprungligen av Kajan:

Om du inte är så bra på datorer så tror jag ändå det är lättare för dig att lära dig Mavericks än att installera gammal version av OS X. Vet inte vad du hade innan men om skillnaden är så stor för dig att du blir tokig så måste det ha varit någon väldigt gammal version. För jag tycker inte skillnaden på Mountain Lion och Mavericks är så stor.

Kan du inte förklara vad som gör dig tokig istället?

Jag hämtade det för bara någon timme sedan och visste inte riktigt vad det var så det är mitt eget fel, jag hade det programmet som var när jag köpte min mac pro i december 2011:S det som jag inte gillar är löjliga saker som att vissa ikoner ser annorlunda ut, liksom safari, jag kommer inte åt mina bilder (vilket jag förstår självklart säkert går att fixa), jag tycker bara inte om detta vilket låter dumt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-03-17 21:41

Är det ett äldre operativsystem eller dina bilder du vill ha tillbaka?
Vad har du för dator? Var hade du dina bilder?
Låter nästan som att du loggat in som en annan användare... är du säker att du är inloggad som rätt användare?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-03-17 21:43
Ursprungligen av reebeckad:

Jag hämtade det för bara någon timme sedan och visste inte riktigt vad det var så det är mitt eget fel, jag hade det programmet som var när jag köpte min mac pro i december 2011:S det som jag inte gillar är löjliga saker som att vissa ikoner ser annorlunda ut, liksom safari, jag kommer inte åt mina bilder (vilket jag förstår självklart säkert går att fixa), jag tycker bara inte om detta vilket låter dumt.

Det är nog betydligt lättare att vänja sig vid det nya än att gå tillbaka till det gamla. Dessutom vettigare, för det finns väldigt få anledningar att köra ett två år gammalt operativsystem på en dator som klarar det senaste.

Leta upp dina bilder och använd datorn i några dagar så ska du se att allt blir bra. Just nu är du bara upprörd av nyhetens obehag, och det är inte det bästa läget att fatta bra beslut.

Ursprungligen av reboot81:

Är det ett äldre operativsystem eller dina bilder du vill ha tillbaka?
Vad har du för dator? Var hade du dina bilder?
Låter nästan som att du loggat in som en annan användare... är du säker att du är inloggad som rätt användare?

MacBook Pro är det. Nej jag är inloggad på rätt, det är iphoto som inte fungerar, den säger att "den här versionen av programmet iPhoto kan inte användas med den här versionen av OS X", vet inte vad jag ska göra då:S

Ursprungligen av Vassius:

Det är nog betydligt lättare att vänja sig vid det nya än att gå tillbaka till det gamla. Dessutom vettigare, för det finns väldigt få anledningar att köra ett två år gammalt operativsystem på en dator som klarar det senaste.

Leta upp dina bilder och använd datorn i några dagar så ska du se att allt blir bra. Just nu är du bara upprörd av nyhetens obehag, och det är inte det bästa läget att fatta bra beslut.

Kloka ord, du har säkert rätt:) Är en person som är grymma problem med förändrar (spec om jag inte är beredd på det). Kan jag fråga en till fråga då bara- hur fixar jag så jag kan använda iPhoto igen?:/

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-03-17 21:48
Ursprungligen av reebeckad:

MacBook Pro är det. Nej jag är inloggad på rätt, det är iphoto som inte fungerar, den säger att "den här versionen av programmet iPhoto kan inte användas med den här versionen av OS X", vet inte vad jag ska göra då:S

Gå in i App Store och uppdatera iPhoto.

Ursprungligen av Vassius:

Gå in i App Store och uppdatera iPhoto.

okej tack så mycket för hjälpen!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-03-17 21:49
Ursprungligen av reebeckad:

MacBook Pro är det. Nej jag är inloggad på rätt, det är iphoto som inte fungerar, den säger att "den här versionen av programmet iPhoto kan inte användas med den här versionen av OS X", vet inte vad jag ska göra då:S

Har du provat att uppdatera iPhoto till den senaste versionen?

Ursprungligen av reboot81:

Har du provat att uppdatera iPhoto till den senaste versionen?

håller på med det just nu, tack ändå!

1
Bevaka tråden