Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenhet av Napa PA22 MP3-spelare?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Står i begrepp att köpa en MP3-spelare och hade först tänkt köpa en Creative MuVo 128, men hittade denna hos Teknikmagasinet.

Napa PA22 128MB

Är det någon som har någon erfarenhet av den?
Den är ju i alla fall 400kr billigare än MuVo 128 och verkar ju ha väldigt liknande egenskaper.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-01 18:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Mellander
Står i begrepp att köpa en MP3-spelare och hade först tänkt köpa en Creative MuVo 128, men hittade denna hos Teknikmagasinet.

Napa PA22 128MB

Är det någon som har någon erfarenhet av den?
Den är ju i alla fall 400kr billigare än MuVo 128 och verkar ju ha väldigt liknande egenskaper.

Jag hade en muvo 64mb förut och köpte napa 128mb, jag är stennöjd. Med Napa kan man formatera och uppgradera direkt i OSX... med muvon behövdes VPC.
Jag kan rekommendera den till alla.

btw. på ett uppladdningsbart batteri kunde den spela upp fyra timmar .wma musik två gånger efter varann... med samma batteri i muvon så dog den efter halva tiden.

Kul att höra. Jag har redan hunnit pinna iväg och köpa en. Verkar ju helt OK. Ingen HiFi, men det har väl ingen spelare i denna prisklass...

Duger gott för löprundan. Nu ska jag ut i milspåret och testa på riktigt.

56 minuter tog det. En putsning med någon minut jämfört med gårdagen då jag inte hade Napan med....

Verkar fungera bra. Synd bara att hörlurarna med halsbandet inte lämpar sig för löpning. (Tog mina gamla Sony L888EP lurar, vilket dock är lite overkill med tanke på avsaknaden av HiFi).
En annan nackdel är ju att den inte verkar klara att spela låtarna i ett så att säga. Det är nån sekunds paus mellan varje, och det blir märkbart när man lyssnar på en live-skiva.
Men det kanske är nåt som går att göra nåt åt med en uppdatering som du pratade om. Ska kolla på det sedan.

I övrigt fungerar den ju som förväntat, så med tanke på priset är jag klart nöjd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-02 09:56

Låter juste...har själv varit lite sugen på en sådan. Dags att glida ner till Teknikmagasinet!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-02 13:26

Jag har också funderat mycket på att köpa en mp3 spelare, men ipoden är något dyr för mig.
Slutar alltid på att spelarna inte är AAC kompatibla, ska jag bry mig om detta eller kommer AAC inte bli ett stort format inom snar framtid??

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Mellander
Står i begrepp att köpa en MP3-spelare och hade först tänkt köpa en Creative MuVo 128, men hittade denna hos Teknikmagasinet.

Napa PA22 128MB

En kompis köpte denna spelare för $70 inkl. frakt till Sverige.
Han fick dock vänta ca 3 veckor innan den kom, men så är ju priset också häften jämfört med vad Teknikmagasinet tar.
Skall se om jag hittar länken till butiken...

Upptäckte just att Dustin tar 975 + moms för Creatives 128MB.

Men jag antar att Napans Mac-stöd talar för den. Uppdaterade programvaran igår i OS X när den strulade lite. Har haft lite problem ibland med viss musik och knappar som inte alltid fungerar. Men jag har inte hittat något system i det hela.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-04 16:54

upptäckte att den inte fixar långa filnamn så bra... tråkigt men det funkar om man kortar ner och tar bort speciella... hmm... vahettere... tex. ()/?!"#€%& m.m...

annars så säger den att den är full och att filen inte går in...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Mellander
Upptäckte just att Dustin tar 975 + moms för Creatives 128MB.

Men jag antar att Napans Mac-stöd talar för den. Uppdaterade programvaran igår i OS X när den strulade lite. Har haft lite problem ibland med viss musik och knappar som inte alltid fungerar. Men jag har inte hittat något system i det hela.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2003-08-04 21:30

Den var riktigt läcker! Och framförallt billig! Ni som har den, hur länge nöjer man sig med 128 mb minne?

Denna verkar också helt ok: http://www.teknikmagasinet.se/shop/db.pl?template_file=db_product.html&ProductID=100036

Dock några hundringar dyrare...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rasmus
Den var riktigt läcker! Och framförallt billig! Ni som har den, hur länge nöjer man sig med 128 mb minne?

Så länge du nöjer dig med runt 120 min musik i 128kbps, eller runt 90 min i 192 kbps, så nöjer du dig med 128Mb minne.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-04 22:16

...eller ca 4 tim. i 64kbits wma...javascript:smilie(':)')

Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Så länge du nöjer dig med runt 120 min musik i 128kbps, eller runt 90 min i 192 kbps, så nöjer du dig med 128Mb minne.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonny Larsen
...eller ca 4 tim. i 64kbits wma...javascript:smilie(':)')

Jag antog att han skulle lyssna på musik

1
Bevaka tråden