Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Carplay demonstreras av Volvo och Ferrari

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Biltillverkarna visar upp sina kommande modeller på mässan i Geneve. Flera satsar på Apples Carplay och demonstrerar hur det fungerar med videoklipp.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-03-05 18:14

Jag har bytt ut standardstereon i min bil och den har börjat strula så är nyfiken på det här i 3:e-partslösningar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-03-05 21:44

Saknar VW...

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-03-09 18:56
Ursprungligen av frazze:

Saknar VW...

Verkar som VW-koncernen efter fiaskot med iPhone in the Car tänker satsa på Googlle:s lösning.

Tråkigt för oss som gillar Audi, än värre för Porsche-entusistarna kan tänkas.

Inte för att någon lär utveckla en bildator till min kärra från 1964, men vad gör egentligen en bildator som inte kombinationen GPS i separat enhet och en bättre bilstereo fixar? Att ladda appar på mobiltelefonmanér verkar ju i bästa fall överflödigt och i värsta fall direkt trafikfarligt. Ni som har en bildator idag får gärna utveckla.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-09 22:43
Ursprungligen av GustafMA:

Inte för att någon lär utveckla en bildator till min kärra från 1964, men vad gör egentligen en bildator som inte kombinationen GPS i separat enhet och en bättre bilstereo fixar? Att ladda appar på mobiltelefonmanér verkar ju i bästa fall överflödigt och i värsta fall direkt trafikfarligt. Ni som har en bildator idag får gärna utveckla.

Jag har en Dynavin i min bil och förutom att det är snyggt så är det smidigt att ha alla funktioner i en enhet.
http://www.dynavin.com/products/product_dnv_e...

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-03-10 11:36
Ursprungligen av GustafMA:

Inte för att någon lär utveckla en bildator till min kärra från 1964, men vad gör egentligen en bildator som inte kombinationen GPS i separat enhet och en bättre bilstereo fixar? Att ladda appar på mobiltelefonmanér verkar ju i bästa fall överflödigt och i värsta fall direkt trafikfarligt. Ni som har en bildator idag får gärna utveckla.

Endast ett mindre urval appar erbjuds i CarPlay, inte meningen spela Flappy Bird på E4:an!

Smidigt ha telefonbok, sms, musik osv uppdaterat i bilen. Förhoppningsvis kan Car Play dra nytta av bilens egen GPS-mottagare för bättre precision i kombination med adresser och historik från iOS.

Jo, det är ju snyggare med allt i ett paket. Jag ska iofs säga att jag föredrar GPS:en högre upp - på framrutan - men det är nog en vanesak.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-03-10 23:24
Ursprungligen av GustafMA:

Jo, det är ju snyggare med allt i ett paket. Jag ska iofs säga att jag föredrar GPS:en högre upp - på framrutan - men det är nog en vanesak.

Mercedes lösning visar högt placerad skärm!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-03-11 12:16
Ursprungligen av jas:

Mercedes lösning visar högt placerad skärm!

Med lite humor (kolla in användarnamnet ni andra!) så inser man att din kommentar är både relevant och korrekt. Ska man driva det till sin spets (eller möjligen topp då) så ska det se ut så här:

1
Bevaka tråden