Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla muspekare ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag har en macbook white, till den har jag också en extern skärm samt en ritplatta.
Min fråga är:
Kan man begränsa muspekaren på datorn så att den bara används till macbooken samt skapa en som hör till ritplattan och den externa skärmen?
Jag använder 10.6.8.

Varför skulle du vilja göra detta? Vad finns det för fördel med att ha dubbla pekare?

Nej. Det enda sättet att åstadkomma det är att ha två datorer...

Ursprungligen av Papperskatt:

Nej. Det enda sättet att åstadkomma det är att ha två datorer...

Tack för svaret.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-28 13:44
Ursprungligen av Mymac4ever:

Varför skulle du vilja göra detta? Vad finns det för fördel med att ha dubbla pekare?

Jag jobbar inte själv med ritplatta, men skulle det inte potentiellt vara en stor fördel att t.ex. kunna rita med högerhanden på den större skärmen och med vänsterhanden välja penseltjocklek/färg/etc från paletter på den mindre skärmen?

Ursprungligen av IngoX:

Jag jobbar inte själv med ritplatta, men skulle det inte potentiellt vara en stor fördel att t.ex. kunna rita med högerhanden på den större skärmen och med vänsterhanden välja penseltjocklek/färg/etc från paletter på den mindre skärmen?

Möjligt men många plattor har inbyggda kontroller för att få upp dylika paletter på skärmen(samma som man arbetar på) med ett klick på pennan eller ett tryck någonstans på själva plattan.

Jag har en enklare platta där det finns inställningsbara kontroller på plattan samt dylika knappar på pennan.

Det är möjligt att det finns en lösning men då snackar vi proffsverktyg som har det inbyggt i dem

1
Bevaka tråden