Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget nätverk i Bootcamp

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan jag har lite bekymmer. Bootcamp och Windows 7 tycks ha tappat bort mitt nätverk så nu undrar jag hur jag gör enklast för att återställa detta. När jag bootar upp Windows 7 och sedan väl inne klickar höger på Datorn i startmenyn och därefter lotsar mig fram till Enhetshanteraren så lyser det små gula ! på nätverkskorten samt på någonting som har med USB att göra. Det sistnämnda är inte så viktigt medans nätverk är av större betydelse.

Ladda ner senaste Boot Camp-paketet för din dator och installera, http://support.apple.com/sv_SE/downloads/#mac...

Som tillägg på keptangs inlägg: Du kan behöva boota in i OSX för att hämta hem drivrutinerna och lägga dem på en USB-sticka för att sedan installera dem i Windows.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Som tillägg på keptangs inlägg: Du kan behöva boota in i OSX för att hämta hem drivrutinerna och lägga dem på en USB-sticka för att sedan installera dem i Windows.

Behövs inte nuförtiden. Bara ladda ner, packa upp och köra.
Men kanske i TS fall om inte nätverket fungerar under Windows.

Ursprungligen av keptang:

Men kanske i TS fall om inte nätverket fungerar under Windows.

Precis min tanke

Tack det löste sig. Jag hittade av ren tur rätt USB sticka, den som jag använde när jag la in eländet från första början och fick på så vis igång nätverk igen. Däremot så lyser USB 2 någonting med sin frånvaro. Exakt vad det är har jag ingen aning om men i vilket fall fungerar nätverket igen. Vet inte om det hoppa ur när jag gjorde en image clone som jag sen installera in på nytt kanske. Jag utökade nämligen storleken på Bootcamp volymen då den blev lite liten.
Däremot så vill inte mitt externa tangentbord som sitter kopplat till min Belkin Thundebolt Express docka vara med men skärmen som är kopplad till den fungerar alldeles ypperligt. Sak samma windows 7 installationen i bootcamp är inte tilltänkt som ett workspace utan ren förströelse installation om jag mot förmodan skulle vilja spela lite på Steam.

Ursprungligen av Stefan Willard:

Tack det löste sig. Jag hittade av ren tur rätt USB sticka, den som jag använde när jag la in eländet från första början och fick på så vis igång nätverk igen. Däremot så lyser USB 2 någonting med sin frånvaro. Exakt vad det är har jag ingen aning om men i vilket fall fungerar nätverket igen. Vet inte om det hoppa ur när jag gjorde en image clone som jag sen installera in på nytt kanske. Jag utökade nämligen storleken på Bootcamp volymen då den blev lite liten.
Däremot så vill inte mitt externa tangentbord som sitter kopplat till min Belkin Thundebolt Express docka vara med men skärmen som är kopplad till den fungerar alldeles ypperligt. Sak samma windows 7 installationen i bootcamp är inte tilltänkt som ett workspace utan ren förströelse installation om jag mot förmodan skulle vilja spela lite på Steam.

Samma sak gäller där, du behöver drivrutiner för att få det att fungera.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Samma sak gäller där, du behöver drivrutiner för att få det att fungera.

Japp får ta det någon dag när jag har redigt tråkigt. Försöker i den mån jag kan hålla mig ifrån Windows och allt som hör det till. Ville bara få in spelet Rift då jag har ett par vänner som har tjatat i 3 månader på att jag borde prova det. Nu är det iaf installerat.

1
Bevaka tråden