Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

inspelnings program till Lion för mikrofon och line

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-10-30 18:13

Hej är det någon där ute som kan ge mej tips om ljudinspelnings program som passar till Lion för Griffins imic fungerar inte ev någon som har drivrutiner för OSX Lion 10.7
Maila mej: [email protected]

Ursprungligen av Janne56:

...som passar till Lion för Griffins imic fungerar inte ev...

Den där meningen är ganska svårtolkad. Du borde nog fundera på att använda lite fler punkter och kommatecken, så att man ser vilka delar av meningen som hör ihop.

Jag gissar att det är två olika saker du frågar efter:

1. Ett ljudinspelningsprogram.
Berätta gärna vad det är för typ av inspelningar du ska göra. För våra tips på program kan ju variera lite beroende på om du ska spela in en röst till en podcast, eller om du ska spela in musik med en massa olika instrument.

2. Drivrutiner till iMic.
Det ska inte behövas. OS X borde känna igen den som en enhet för ljud ut och in - även utan några speciella drivrutiner.

Ursprungligen av Janne56:

...Maila mej...

Varför ska vi mejla svaren till dig? Eftersom du har ställt frågan i ett forum, så är det väl bättre att du också får svaren i forumet. För då kan ju fler dra nytta av svaren.

Senast redigerat 2013-10-30 21:10

@Janne56

Drygt 3 veckor senare... Hur har det gått? Hittade du något program?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-02-13 19:09

Hej igen nej jag hittade inget program men jag använder nu Cd spin Doctor från Toast Titanium 10
MVH Janne

Betyder det att ditt problem är löst?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-02-13 19:33

För tillfället

Ursprungligen av hummel:

Betyder det att ditt problem är löst?

För tillfället men finns det någon som vet om något bättre program så får dom gärna tala om det.
Jag har Lion så det är inte så lätt att hitta sådana-

/Janne

Du kan alltid testa garageband.

Ursprungligen av Janne56:

...finns det någon som vet om något bättre program så får dom gärna tala om det...

Om du berättar lite mer om vad du ska använda programmet till, så blir det lättare för oss att komma med relevanta tips.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-02-14 08:58

inspelnings program till Lion för mikrofon och line

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om du berättar lite mer om vad du ska använda programmet till, så blir det lättare för oss att komma med relevanta tips.

Inspe
Jag vill kunna spela in från mikrofon direkt till datorn för att kunna redigera materialet senare.
Som det nu är så har jag bara line ingången på datorn jag vet att det finns mikrofoner med usb kontakt men fungera dessa med lion eller finns det något annat inspelnings program för osx7 som det fanns till pc

/janne

Ursprungligen av Janne56:

Jag vill kunna spela in från mikrofon direkt till datorn för att kunna redigera materialet senare...

Jo, det förstår jag. Men vad ska du spela in?

Om det är väldigt enkla inspelningar, t.ex tal till en podcast, så räcker det kanske med ett enklare program. Men om man ska spela in mer avancerade saker, så behövs det kanske ett program med fler funktioner.

Ju mer information du lämnar, desto bättre kvalitet blir det på svaren du får.

Men tidigare i tråden har du redan fått tips om Garageband, och det är nog det mest logiska tipset utifrån den lilla information vi har fått.

Ursprungligen av Janne56:

...fungera dessa med lion...

Svårt att ge ett generellt svar - men ja, de bör funka.

Ursprungligen av Janne56:

...finns det något annat inspelnings program...

Något annat än vadå? Vad jämför du med?

Senast redigerat 2014-02-14 10:30
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-02-14 22:36

Audio HiJack Pro borde väl också funka, lite finesser som olika filter etc.

1
Bevaka tråden