Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Databas för ägodelar med ios-synk?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppland
  • 2014-02-11 17:09

Jag är ute efter en databas där man katalogiserar sina ägodelar som även kan synkas med telefonen. Man ska t ex kunna ange olika platser, t ex sommarstugan och sedan ange vad man har där. Gärna med lite datafält för inköpsdatum, pris, när garantin går ut, inköpsställe, infoga en bild på prylen med mera. Främst för hemförsäkringens skull men även för att ha en chans att hitta något. Mitt förråd är bermudatriangeln just nu.

Jag hittar en del med google men jag undrar om ni har personliga rekomendationer.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2014-02-11 17:21

Det landade på Home Inventory 3 faktiskt, verkar som en perfekt lösning.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2014-02-11 17:23
Ursprungligen av flygarn:

Jag är ute efter en databas där man katalogiserar sina ägodelar som även kan synkas med telefonen. Man ska t ex kunna ange olika platser, t ex sommarstugan och sedan ange vad man har där. Gärna med lite datafält för inköpsdatum, pris, när garantin går ut, inköpsställe, infoga en bild på prylen med mera. Främst för hemförsäkringens skull men även för att ha en chans att hitta något. Mitt förråd är bermudatriangeln just nu.

Jag hittar en del med google men jag undrar om ni har personliga rekomendationer.

Personligen skulle jag använda med av Excel eller Numbers för enkelhetens skull. Där kan du själv välja vilka variabler och vilken information som skulle finnas med. Numbers kan du använda både i dator och telefon, synkronisering med iCloud. Excel kan du köra i dator och telefon om du har Office 365, men du kan ju synkronisera med Dropbox, Drive eller liknande och öppna ett exceldokument utan möjlighet att redigera det.

/ Jonas

Här är några: http://alternativeto.net/software/delicious-l...

Annars den jag tänkte på i första hand är Delicious library. Har dock inte använt den på länge o den funkar bäst om man kan skanna artiklars EAN-koder o plocka bilder o info från tex Amazon

1
Bevaka tråden