Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari crashar frekvent på min nya ipad air! Ios 7.04

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-01-31 11:56

Speciellt på denna sida http://www.unt.se/guiden/ när man zoomar hastigt och byter sida på evenemangen. Det händer även på andra sidor. Har en hel del low memory rapporter när jag kollar under inställningarna. Någon mer som har problem. Chrome beter sig på samma vis. Har bokat tid med ett geni i Täby för att se vad de har att säga. Enligt vad jag läst mig till så hjälper inte en total återställning genom itunes så det besväret har jag iingen lust att gå igenom.

Ursprungligen av flat7:

Speciellt på denna sida http://www.unt.se/guiden/ när man zoomar hastigt och byter sida på evenemangen. Det händer även på andra sidor. Har en hel del low memory rapporter när jag kollar under inställningarna. Någon mer som har problem. Chrome beter sig på samma vis. Har bokat tid med ett geni i Täby för att se vad de har att säga. Enligt vad jag läst mig till så hjälper inte en total återställning genom itunes så det besväret har jag iingen lust att gå igenom.

Det är inget fel på din iPad. Jag provade just den sidan på min iPad Air 128 GB med iOS 7.1 beta på. Kraschade direkt. Sidan är dåligt skriven helt enkelt.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-01-31 13:00
Ursprungligen av pmarriott:

Det är inget fel på din iPad. Jag provade just den sidan på min iPad Air 128 GB med iOS 7.1 beta på. Kraschade direkt. Sidan är dåligt skriven helt enkelt.

Att skylla på dåligt kodade hemsidor är att skylla ifrån sig tycker jag, speciellt då sidan fungerar galant på min Android telefon. Lite oroväckande att problemet finns även i kommande iOS 7.1. Safari har lite problem med random krascher. Kanske får leva med det tills vidare.

Ursprungligen av flat7:

Att skylla på dåligt kodade hemsidor är att skylla ifrån sig tycker jag, speciellt då sidan fungerar galant på min Android telefon. Lite oroväckande att problemet finns även i kommande iOS 7.1. Safari har lite problem med random krascher. Kanske får leva med det tills vidare.

Det är enklare att skylla på dåligt kodade hemsidor.
Tyvärr har man inte mycket val om man kör iOS, då allt använder Safari's renderingsmotor tyvärr.

Du skulle kunna testa med Opera Browser, den brukar faktiskt klara mer..
Kan hämtas här, https://itunes.apple.com/app/opera-mini-web-b...

Klickade precis på en vanlig Facebook-länk i ett mail, min iPad Air bootade om, stabilt..

Har heller inte några problem med sidan på mina Android enheter. Inse att ios inte är bäst på allt.

Ursprungligen av flat7:

Att skylla på dåligt kodade hemsidor är att skylla ifrån sig tycker jag, speciellt då sidan fungerar galant på min Android telefon. Lite oroväckande att problemet finns även i kommande iOS 7.1. Safari har lite problem med random krascher. Kanske får leva med det tills vidare.

Vad jag menar är att det inte fungerar bättre än så på en iPad. Sålunda kan ingen Apple Genius i världen hjälpa dig. Jag har själv haft problem med att Dagens Industris hemsida får min iPad att haka upp sig enormt, men nu tycks de ha gjort något åt det på di.se för det flyter på fint.
Works as intended ≠ fungerar.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-01-31 20:50

Denna sida kraschar också http://www.apple.com/iphone-5s/features/
Testa och skrolla och zooma så är det godnatt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-31 20:52

Jag upplever Safari som instabilt rent generellt på iOS 7 / iPad mini retina. Har aldrig kopplat ihop krascherna med några specifika sidor, utan det tycks hända ganska slumpmässigt.

Ursprungligen av flat7:

Denna sida kraschar också http://www.apple.com/iphone-5s/features/
Testa och skrolla och zooma så är det godnatt.

Har du testat med Opera som det tipsas om i inlägg #4?

Oavsett om en sida är rätt eller fel kodad så ska inte webläsaren krascha, det är helt enkelt dåligt av Safari.

iPhone 5 funkar på Apples länk med iPad så kraschar det. Jag har rapporterat till Apple!

Uppdatering, testade lite mer med iPhone och samma problem där på Apples site.

Senast redigerat 2014-01-31 22:22
  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-01-31 23:19
Ursprungligen av keptang:

Har du testat med Opera som det tipsas om i inlägg #4?

Testade med opera nu och ingen krasch ännu. Tack för tipset!

Ursprungligen av flat7:

Testade med opera nu och ingen krasch ännu. Tack för tipset!

Den brukar fungera bättre. Tyvärr är Safari vad det är och har knappast blivit bättre i iOS7.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-02-09 16:10

Oerhört irriterande detta, jag brukar råka ut för det när jag kollar på folks profiler på Facebook. Efter lite scrollande så kraschar det. Dock ganska ironiskt att det kraschar på Apples egna hemsida, haha.

Apple tar det seriöst nu begär dom att jag skickar in en kraschlog så dom kan lösa problemet.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-02-09 18:27

Just nu kan jag inte ens ha Sportbladet.se liggandes utan att den kraschar. Sjukt irriterande.

1
Bevaka tråden