Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortering i iTunes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har senaste versionen av iTunes. Nu vill jag ta fram ett speciellt album och spela det i egenvald ordning, exempelvis sorterat efter antal spelningar av låtarna. Det enda sättet jag har funnit är att göra en ny spellista varje gång; finns det inget enklare sätt? Jag kunde enkelt göra så med äldre versioner av iTunes.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-07 22:19

Ser inte ut att man kan sortera på det sättet

Synd att det inte finns en lösning. Det är synd att den funktionen inte finns kvar. Jag und
rar varför? En bugg?

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2014-02-08 00:50
Ursprungligen av Matts Andersson:

Synd att det inte finns en lösning. Det är synd att den funktionen inte finns kvar. Jag und
rar varför? En bugg?

Knappast en bugg, det sättet att visa musikbiblioteket som du söker efter finns inte kvar i iTunes. Det har fått lämna plats för kösystemet som finns istället - och där kan du ändra ordning om du vill, visserligen manuellt. Men jag håller med, det var praktiskt för att snabbt ändra uppspelningsordning när man bara tryckte på Artist, Antal spelningar eller vad det nu var. Det enda stället du fortfarande kan göra det på är nog som du säger i spellistorna.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-08 09:33

Du behöver inte göra en ny spellista varje gång utan det räcker med en smartspellista.

Ursprungligen av kajonas:

Knappast en bugg, det sättet att visa musikbiblioteket som du söker efter finns inte kvar i iTunes. Det har fått lämna plats för kösystemet som finns istället - och där kan du ändra ordning om du vill, visserligen manuellt. Men jag håller med, det var praktiskt för att snabbt ändra uppspelningsordning när man bara tryckte på Artist, Antal spelningar eller vad det nu var. Det enda stället du fortfarande kan göra det på är nog som du säger i spellistorna.

Jodå, det finns fortfarande kvar. Såvida jag inte missuppfattar vad du menar; isåfall så skyller jag på den sena timmen...

1
Bevaka tråden