Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X visar inte ikoner korrekt. Mavericks

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag uppdaterade både min macbook pro och Mac Pro någon gång efter nyår till 10.9.1 Jag har börjat märka ett problem som är att om jag öppnar ett fönster i finder så visas inte tex vad det är för bild tian bara "tiff-ikonen" se bifogad fil. Kan man refresha finder? Detta gäller så väl filer som tidigare visat korrekt som nya. Kan det bero på 10.9 eller vad tror ni?

Just att det händer på båda mina datorer känns konstigt.

Senast redigerat 2014-02-04 11:14
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-02-04 12:32

Det du ser är den tiff-preview som din applikation har lagt på. Den som Finder har som standard är annorlunda. Prova att toggla "Show icon preview" i View Options (CMD-J).

Ursprungligen av frazze:

Det du ser är den tiff-preview som din applikation har lagt på. Den som Finder har som standard är annorlunda. Prova att toggla "Show icon preview" i View Options (CMD-J).

När jag gör det. "Förhandsvisa symboler" på svenska så var den ikryssad och när jag tar bort den så är det enda som händer att filen med bilden blir likadan som alla andra. Kryssar jag i den igen så är det bara den överst till vänster som visar "bild preview". inget händer med övriga. Nu har jag haft det fönstret öppet en timma.

Väljer jag en av .tiff:arna kör cmd + i så får jag upp "rätt motiv" under "översikt".

Jag har aldrig haft detta problem innan och så har jag det nu på två datorer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-02-04 14:17
Ursprungligen av jurassic579:

Jag uppdaterade både min macbook pro och Mac Pro någon gång efter nyår till 10.9.1 Jag har börjat märka ett problem som är att om jag öppnar ett fönster i finder så visas inte tex vad det är för bild tian bara "tiff-ikonen" se bifogad fil. Kan man refresha finder? Detta gäller så väl filer som tidigare visat korrekt som nya. Kan det bero på 10.9 eller vad tror ni?

Just att det händer på båda mina datorer känns konstigt.

Jag har en MBP med Mavericks 10.9.1 och ser alla tiff-bilder korrekt i Finder, så det måste bero på något annat.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-02-04 14:25

Jag tror att Graphic Converter har ett liknande beteende. Det sätter en egen fast preview med en appicon. Tror att det är inställningsbart dock.

1
Bevaka tråden