Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oförklarliga hängningar och systemkrascher

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Macbook Pro 2,2GHz Intel Core 2 Duo som den senaste tiden har hängt, låst sig och systemkrascher att jag kan inte bli klok på varför. Senast igår totallåste sig datorn efter jag installerat iArchiver. Den låste sig och igen efter omstart och inloggning. Jag försökte reparera systemet via min USB-sticka med Mavericks utan resultat. Detta är nu 5:e gången på mindre än en vecka. Imorse låste sig systemet när jag tillfälligt skulle stänga av Wi-Fi. Klockan stannade, tivolihjulet stannade, ingen reaktion på mus eller tangentbord. denna gången räckte det med nödstopp och omstart.

Systemloggen säger mig inte särskilt mycket.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-01-28 16:44

utan resultat = inga felmeddelanden vid kontroll av skivbehörigheter/skiva? Hurpass ledigt utrymme har du på disken?
Provat att skapa ett nytt användarkonto och se om problemen fortsätter där? Detta för att utesluta att det skulle vara något på ditt konto som strular till det.

Jag hade mycket konstigheter med min mac mini (mid 2010 - intel core duo 2,4), som bl.a. kraschade titt som tätt. Det visade sig att de nya ram-minnena, som var 1333 MHz i stället för 1066 MHz bar skulden. Har du uppgraderat ram eller bytt kanske?

Inget som kan härledas i loggen, nej. Ledigt utrymme efter installation och allting är överfört ca 30GB.

Nu senast provade jag att återställa direkt från en TM-kopia från förra veckan och det svalde datorn utan problem hittills.

Så frågan är om det är min avbild på USB-stickan som blivit knäpp?

1
Bevaka tråden