Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp vid köp av macbook pro 15"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag håller på att kollar efter en ny jobbdator för att redigera film och effekter i bland annat adobe programmen och jag kommer multitaska mellan programmen rätt ofta.

Det jag nu undrar om någon vet hur stor skillnad det är på prestandan mellan den billigare och dyrare macbook pro 15".

Den dyrare har Intel Iris Pro Graphics och NVIDIA GeForce GT 750M med 2 GB GDDR5-minne
medan den billigare har bara Intel Iris Pro

Sen undrar jag också om det gör en märkbar skillnad på vilken processor man väljer på dem som till exempel den billigare har 3 att välja mellan, 2,0ghz, 2,3ghz och 2,6 ghz

Jag kommer såklart köra 16gb ram vilken jag än skaffar.

Den stora frågan blir då mest är det värt att lägga ett par extra tusen för NVIDIA GeForce GT 750M med 2 GB GDDR5-minne kortet

Jag uppskattar all hjälp jag kan få!

Ursprungligen av Robeli:

Hej!

Jag håller på att kollar efter en ny jobbdator för att redigera film och effekter i bland annat adobe programmen och jag kommer multitaska mellan programmen rätt ofta.

Det jag nu undrar om någon vet hur stor skillnad det är på prestandan mellan den billigare och dyrare macbook pro 15".

Den dyrare har Intel Iris Pro Graphics och NVIDIA GeForce GT 750M med 2 GB GDDR5-minne
medan den billigare har bara Intel Iris Pro

Sen undrar jag också om det gör en märkbar skillnad på vilken processor man väljer på dem som till exempel den billigare har 3 att välja mellan, 2,0ghz, 2,3ghz och 2,6 ghz

Jag kommer såklart köra 16gb ram vilken jag än skaffar.

Den stora frågan blir då mest är det värt att lägga ett par extra tusen för NVIDIA GeForce GT 750M med 2 GB GDDR5-minne kortet

Jag uppskattar all hjälp jag kan få!

Om det dyrare grafikkortet stöds av Adobeprogrammen och du ska klippa video så ska du välja det. Har du köpt Adobes program så är grafikkortet en ringa kostnad i sammanhanget.

Intressant prissättning. Om man uppgraderar den "lilla" modellen till samma nivå som den "stora" - dvs till 2,3 GHz, 16 GB och 512 GB SSD - så kostar den exakt lika mycket som den "stora", dvs 23.795 kr.

Det betyder alltså att man får det bättre grafikkortet "gratis" om man väljer den "stora".

Jag hade lätt valt den "stora", speciellt om det är en jobbdator, och man sysslar med film.

hmmm jo tyckte också det var lite kul att man kunde få upp priset så det var samma på båda.

Tänkte om någon visste hur mycket mer kraft NVIDIA GeForce GT 750M 2 GB GDDR5 kortet ger

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-28 20:46

Jag tycker verkligen inte att lösningen med två GPUer är något som tilltalar mig och har på allvar funderat på att beställa den uppgraderade modellen med 512 GB SSD och 16 GB RAM.

  • Medlem
  • City
  • 2014-01-28 20:47

Jag sitter med modellen mindre och hade jag fått välja idag så hade jag tagit 2GB ram på grafikkortet alla dagar i veckan (visserligen lätt att säga när man inte måste betala ). Det är knappt att det går att redigera film behagligt med det mindre kortet. Alla har dock olika toleransnivåer
Exakt hur mycket mer kraft man får kan jag inte säga något om men det bör rimligtvis ge en liten kick.

Ja det låter ju onekligen som ett köp som kommer hålla länge så tror det får bli att köpa den när man får lön

1
Bevaka tråden