Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyckelringar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2014-01-18 12:55

Efter jag startat om min MacBook Pro så kom det upp en dialogruta där det står (talagent vill använda nyckelringen "lokala objekt" och när jag skriver in lösenordet som jag har till datorn så fungerar inte lösenordet, kan inte komma på mig själv att jag skrivit in något lösenord till några nyckelringar och kan inte hitta i inställningar något om nyckelringar, hur löser man ett sånt här problem är det till att installera ett nytt System eller finns det andra vägar att gå.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-18 23:16

Det är lösenordet som du gav dej som användare när OSX installerades på datorn. Är det det lösenordet du har testat med och som inte fungerar?
Alltså inte ditt lösenord till ditt AppleID (iTunes, iCloud), email eller annat.

  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2014-01-19 01:28

Ja lösenordet som jag har att logga in på datorn är det inget problem med men det är så att det här med (vill använda nyckelringen "Lokala objekt" plus ett lösenord som jävlas, datorn fungerar men jag måste klicka på Avbryt en 5 till 10 gånger så fortsätter saker och ting fungera känner på mig att det är nog bara att formatera om och installera nytt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-01-19 03:19

Att formatera om för att en liten del inte fungerar är som att riva och bygga nytt hus för att entredörren är i baklås.

Lite googling ger att "talagent" är en systemprocess.
Förslag: kontrollera skivan och skivbehörigheter i Skivverktyg. Du kan även starta i återställningsläge på datorn (länk). Gör samma sak där.
Prova Nyckelringsreparation i Nyckelring.
Prova att Återställa förvald nyckelring.
Prova att starta ett annat användarkonto.
När du säger att lösenordet inte fungerar, är du säker på att du har svensk tangentbordslayout? Använder du åäö-i ditt lösenord?

Vilken version av OS X kör du?

Googlade lite till. Det här skulle jag prova först av allt: ( läs andra inlägget)

1
Bevaka tråden