Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage - återinstallationsproblem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-08 16:36

Vid uppdatering från Office for Mac 2008 till 2011 avinstallerade jag av misstag Entourage (i Office for Mac 2008). Då Entourage i Office for Mac 2011 ersatts av Outlook behövde jag gå tillbaka till Entourage för att se mina gamla sparade mail (sedan flera år). Återinstallationen i sig gick bra men jag kan inte öppna Entourage. Felmeddelande "Det går inte att öppna den här identiteten med den här versionen av Entourage".

Någon som har någon idé hur jag kommer vidare?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-08 17:37

Läs tillbaka backupen. Och gå sedan över till IMAP...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-08 22:00

Tack för snabbt svar! Har fått ordning på det nu.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-09 08:34

Det skulle vara bra om du skrev hur du gjorde. Någon annan kan senare få samma problem som dej och letar efter en lösning

Ursprungligen av Olivet:

...Då Entourage i Office for Mac 2011 ersatts av Outlook behövde jag gå tillbaka till Entourage...

Nej, det behövde du inte. Det finns konverterings-/import-funktioner i Outlook som gör att man har kvar allt som man hade tidigare i Entourage.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-09 19:09

Tack för kommentarer!

Det löste sig såtillvida att jag tog en gratis provprenumeration (1 mån) på Outlook i Office for Mac 2011 och därifrån kunde jag importera mailfilen från Entourage (Användare/Dokument/Microsoft användardata/Office 2008-identiteter/Huvudidentitet/Databas).

Min nästa utmaning är att läsa in dessa gamla mail i Gmail som jag använder för epost (istället för att betala för Outlook). Läste att det borde gå med IMAP som kenjon nämnde. Har dock inte hittat någon importera-funktion i Gmail ännu förutom att lägga till mitt Telia-konto (POP3). Har testat det och då får jag ju alla gamla Teliamail rätt in i inboxen. Skulle dock helst vilja importera gamla folderstrukturen med sorterade mail. Någon idé?

1
Bevaka tråden