Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tar jag bort genvägar ur Launchpad i OS X 10.9

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag suttit och försökt ta bort en genväg ur Launchpad, men det vill sig inte. Mitt tidigare kommando i terminalen verkar inte fungera efter övergången till Mavericks.

Hur sjutton får man bort gamla genvägar som ligger kvar och skräpar efter att man har tagit bort programmet och alla tillhörande filer? Det är otroligt irriterande att ett spel ligger kvar när jag inte längre har det installerat i min Mac.

Skitsamma - det löste sig med hjälp av "rm ~/Library/Application\ Support/Dock/*.db; killall Dock". Då bygger tydligen Mavericks om hela strukturen utifrån de program som fortfarande existerar i applikationer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-12-28 11:55

Funkar det inte som med iOS, att man håller nere muspekaren tills de börjar vibrera, sedan klickar på krysset? Eftersom programmet redan är borta....

Ursprungligen av kenjon:

Funkar det inte som med iOS, att man håller nere muspekaren tills de börjar vibrera, sedan klickar på krysset? Eftersom programmet redan är borta....

Det där verkar bara fungera på de program som är installerade genom Mac App Store.

1
Bevaka tråden