Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upprepade välkommst pop-up meddelanden

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-12-20 14:31

Hej.
Jag är ganska ny och nöjd med Mac och har fått ett irriterande problem som jag skulle vilja ha hjälp med.
Jag har en Mac mini 2011 och Airport extreme router där jag får upprepade pop-up meddelanden ¨Välkommen till ditt trådlösa nätverk¨ dessa kan kastas upp på skärmen 5-6 st. åt gången när som helst och som jag då måste klicka ok på allihop, otroligt irriterande alltså. Jag vill minnas att när jag skapade mitt nätverk i någon inställning någonstans bockade för att jag ville ha ett välkomst meddelande och detta trodde jag bara skulle dyka upp när någon ny enhet kom till i nätverket och inte på detta sätt
Alla programvaror är uppdaterade till senaste även Mavericks.
Någon lite mer erfaren Mac användare som kan hjälpa till med detta?

  • Medlem
  • 2013-12-20 15:03

10.9.1

Att döma av de där trådarna på Apples forum, så behöver du en gammal Airport Utility (5.6.1) för att kunna stänga av välkomstmeddelandet. Men tyvärr funkar inte den versionen rakt av på 10.8 och 10.9.

Här är någon som tydligen har gjort ett litet program som gör att man trots allt kan starta Airport Utility 5.6.1 i 10.9:
http://coreyjmahler.com/2013/10/24/airport-ut...

Ladda ner den, så borde du kunna stänga av välkomstmeddelandet där.

  • Medlem
  • 2013-12-20 15:21
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Att döma av de där trådarna på Apples forum, så behöver du en gammal Airport Utility (5.6.1) för att kunna stänga av välkomstmeddelandet. Men tyvärr funkar inte den versionen rakt av på 10.8 och 10.9.

Här är någon som tydligen har gjort en specialversion av Airport Utility 5.6.1, som kan köras i 10.9:
http://coreyjmahler.com/2013/10/24/airport-ut...

Ladda ner den, så borde du kunna stänga av välkomstmeddelandet där.

Tack för hjälpen!
Ja, jag läste precis i de länkar du skickade, verkar ju vara hur många som helst som har samma problem, men vilket hjärnsläpp av Apple när de tar bort den funktionen i Airport verktyget att man inte kan återställa eller ta bort ett välkomst meddelande som man lade till en gång för ett par år sedan när man var helt ljusgrön på ett nytt system. jag sitter tyvärr inte hemma vid datorn just nu men ska kolla så fort jag kommer hem om det senaste tipset funkar, återigen stort tack för hjälpen!

Ett alternativ är att göra en återställning av Airport Extreme. Då borde välkomstmeddelandet försvinna. Men alla andra inställningar försvinner ju också, och får göras om.

  • Medlem
  • 2013-12-20 17:15
Ursprungligen av eBoss:

Tack för hjälpen!
Ja, jag läste precis i de länkar du skickade, verkar ju vara hur många som helst som har samma problem, men vilket hjärnsläpp av Apple när de tar bort den funktionen i Airport verktyget att man inte kan återställa eller ta bort ett välkomst meddelande som man lade till en gång för ett par år sedan när man var helt ljusgrön på ett nytt system. jag sitter tyvärr inte hemma vid datorn just nu men ska kolla så fort jag kommer hem om det senaste tipset funkar, återigen stort tack för hjälpen!

Hej igen.
Nu har jag testat och det funkar suveränt bra, hur enkelt som helst. Tack för hjälpen!

*Tråd flyttad*

1
Bevaka tråden