Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appar som tigger om betyg irriterar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En debatt om appar som återkommande ber sina användare att sätta betyg och skriva recensioner i App Store har blossat upp, när utvecklare allt oftare tar till denna metod för att ge sina appar konkurrensfördelar.

Läs hela artikeln här

Sådana dialogrutor har ibland faktiskt fått mig att känna att jag vill ge ett lägre betyg till appen. Recenserar och betygsätter dock appar väldigt sällan. Det är mest för att visa stort missnöje eller att det är en grym app.
Förslagen om tumme upp/ner och markera recensioner som bra resp dåliga är annars bra idéer!

Finner det omständigt att betygsätta eftersom att den vill in i Appstore och fylla i en massa om dom hade gjort det möjligt från appen där det poppa upp hade man varit mer positivt inställd till det. Däremot ser jag alltid till att betygsätta appar som verkligen förtjänar det. Annars klickar man bara ner det.

Hade hellre sett att recensionen gick att göra direkt i appen, däremot stör jag mig inte nämnvärt på popup:en (kommer ju bara tillbaks om man trycker "Påminn senare"). Att kunna läsa omdömen innan man laddar ned värderar jag högre.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-12-21 11:06

?Sämsta dialogrutan hittills i appstoremiljö var när jag erbjöds gratis "köp inuti" om jag satte betyget 5. Då liknar det Statoils kampanj att betygsätta en specifik mack med tummen upp, så får du en gratis fika med kanelbulle. Metoden är lägre än Glocal Net, – och det är riktigt lågt.

1
Bevaka tråden