Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slå samman och flytta "splittrat" Itunes-bibliotek

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Detta är min först post på forumet!

Min bana in i Mac-världen var via Iphone då jag fortfarande körde PC. Har all min musik på en NAS som importerats i Itunes med "Lägg till i bibliotek". Alla köpta låtar har däremot sparats på den lokala hårddisken på min dator som kör Windows. Mao, jag har 75% av min musik på NAS och 25% på den lokala hårddisken.

Som det är nu så har jag fortfarande min Windowsmaskin igång, bara för att kunna ladda Iphone med musik. I en perfekt värld så vill jag skrota Windowsmaskinen och bara köra Macbook Air. För att detta ska kunna ske så måste jag konsolidera all musik till min NAS.

En lösning skulle kunna vara att "samla ihop Itunes bibliotek" och sedan kopiera allt till min NAS. Tyvärr kan jag inte göra det eftersom jag INTE har tillräckligt med diskutrymme på min Windows-datorn för att allt ska få plats.

Kan jag kopiera köpta filer från Windowsmaskinen till min NAS och sedan ange sökvägen till NAS på Macbook Air? Kan funka, men känns åndå som att jag skulle kunna få problem. Någon som har koll på hur rättigheterna här funkar?

Någon som vet? Någon som varit i samma situation?

Stort tack på förhand!

Mvh


Jesper

Ja, kopiera musiken till din NAS, sen drag'n'drop från din NAS in i iTunes på den musik du kopierat dit.

Prova med en låt/ett album först bara för att kolla att det fungerar, men bör inte vara några problem.

Tack Keptang,

Om jag draggar och droppar så sparar Windowsmaskinen allt på den lokala hårdisken. Mao, back to "square one".

Min plan var snarare att kopiera köpt musik till NAS:en (där jag har alla min egen musik) och sedan peka om pathen till Itunes Library. Surt som tusan om det inte funkar, eftersom jag har 470GB musik (exklusive köpta).

@jesperwi, i iTunes, gå in i inställningar -> avancerat.
Bocka ur gulmarkerade nedan.

1
Bevaka tråden