Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 23:13

Jag funderar på att byta ut den bredbandrouter jag har hemma mot en Airportstation.

Jag försöker att spana lite på olika sajter, men det är inte så överdrivet tydligt måste jag säga.

Vad jag vill kunna göra är att koppla in den som router direkt mot bredbandet (bredbandsbolaget) och sen via en vanlig hub koppla koppla upp ett flertal datorer med vanlig ethernetsladd.

Jag vill kunna välja vilka portar som ska vara öppna och jag vill kunna dirigera ftp och www-portarna till ett speciellt ip-nummer på det interna nätet.

Klarar en Airportstation av detta?

Ja

  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 23:30

sweet. då är det bara att beställa en

Vad ska du med kablarna till??
Du har väl airportkort i burkarna?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-07-30 23:43

Får man rekommendera en DI-624?
Bytte ut min AirPort mot en sådan. Går klockrent. Bra support.

Hälsningar
Richard

Citat:

Skrevs ursprungligen av thompabompa
sweet. då är det bara att beställa en

  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 23:46

en stationär pc [uäck] och en imac har inte airport [än], men den soon-to-be powerbooken har det och så även den bärbara pc:n.
dessutom har den nuvarande wlan-routern trasslat en del när man ska skicka mycket över nätet samtidigt, så då har det varit en nödutgång med kablar.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 23:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av abaqus
Får man rekommendera en DI-624?
Bytte ut min AirPort mot en sådan. Går klockrent.

jag har visserligen en Dlink nu, men den fungerar inte alltid hundra tycker jag.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-07-30 23:56

Min första D-Link var en DI-701, inköpt dec-00. Den hade jag mycket problem med. Testade ett antal "Wireless routers" för ett tag sedan och den som funkade bäst för mig var DI-624. Den har 4 10/100 portar. Kör min PB 12" med Extremkortet. Har lagt över DVD filmer på min X-Server. Sitter ute och tittar på filmer samtidigt som en linux laddar ner med ca 243 i snitt. Har Telia 2000.

Hälsningar
Richard

Har min första Grå AirPort Bas kvar. Den tuggar på med bara med 11.

Citat:

Skrevs ursprungligen av thompabompa
jag har visserligen en Dlink nu, men den fungerar inte alltid hundra tycker jag.

Senast redigerat 2003-07-31 09:37
  • Oregistrerad
  • 2003-07-31 00:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av abaqus
Min första D-Link var en DI-701, inköpt dec-00. Den hade jag mycket problem med. Testade ett antal "Wireless routers" för ett tag sedan och den som funkade best för mig var DI-624. Den har 4 10/100 portar. Kör min PB 12" med Extremkortet.

hmm. man kanske ska fundera på en 624:a då. inte minst är den ju nästan 1000 spänn billigare

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2003-08-03 18:57

Jag har den gamla grå Airport och jag tar mig knappt utan för rummet den står i. När jag sitter 10 meter från den ute i trädgården så får jag kontakt bara om PBG4:an står med sidan mot stationen. Det är lite konstigt, tycker jag, då jag ser basstationen genom fönstret där jag sitter.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-08-03 19:30

Är det en TiBook du har?

Richard

Citat:

Skrevs ursprungligen av MatsOlov
Jag har den gamla grå Airport och jag tar mig knappt utan för rummet den står i. När jag sitter 10 meter från den ute i trädgården så får jag kontakt bara om PBG4:an står med sidan mot stationen. Det är lite konstigt, tycker jag, då jag ser basstationen genom fönstret där jag sitter.

1
Bevaka tråden