Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikväll klockan 19 håller Apple presskonferens

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. Det är snart dags för höstens andra stora Apple-evenemang, ikväll klockan 19 svensk tid börjar presskonferensen i San Francisco, USA där de förväntas presentera bland annat nya modeller av Ipad.

Läs hela artikeln här

iPad mini 2 med 3G/4G tack.

iPad 5 med monstruös prestanda och ett vettigt pris på 128 GB-varianten står högt på önskelistan. På min 64 GB tvingas jag hushålla med utrymmet och sånt hatar jag. Fast med tanke på hur priserna utvecklades på iPhone 5s kontra 5 så lär väl inte iPad 5 bli billigare än 4:an. Min iPad 3 är verkligen mogen för att bytas ut. Hoppas på en lättare iPad också.

Jag vill se en ny Mac mini, ATV och iPad 5. Även OS X Mavericks får komma. ATVn känns dock långt borta.

Hoppas att det sänds via apple tv:n

ipad mini 2 retina och A7!...Sistnämnda ska tydligen kunna driva en retina och är att föredra framför A6X i en mindre enhet med mindre batteri.

Blir det retina blir det nog en A7 för minin och A7X för ipad 5. Jag älskar verkligen ipad mini och det här vore verkligen fint! Men frågan är om man hinner få den innan jul. Det är nog tveksamt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-21 17:46

Hm sitter på jobbet då så det blir till att hålla sig från att surfa på nätet och titta när man kommer hem

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-21 18:44

Julklappen klar till mig själv en iPad Mini 2 med retina och 4G

Kidsen får nöja sig med smulorna

Låt mig få beställa en Mac Pro imorgon. Känns som jag väntat två år på att uppgradera. Eller det har jag ju.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-10-21 21:24

Ca kl 19 imorgon kommer jag till hotellet i USA (om jag inte bestämmer mig för att åka förbi appleåterförsäljaren i stan och kika efter 5s). Gissar att det kommer bli svårt att hålla sig från andra prylar om de börjar säljas direkt.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-10-22 08:01

Hoppar på nya iPads så folk kränger sina äldre billigt på blocket, behöver en för väggmontering för styrning av elsystemet hemma

Sen blir det nog en ny iPad till mig själv, sonen har bestämt sig för att min Mini numera är hans och frugan lånar heller inte ut sin

En apple tv med appar vore trevligt med, då blir det att byta ut dom man har.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=...

Läckta speficikationer som man kanske ska ta med en nypa salt.
Base 13" med 4GB ram känns väl sådär. Om tanken nu inte är att den ska ersätta cMBP

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-22 08:52

MBPR lär ha 8 GB RAM across the board. I övrigt tror jag på combo intel Iris och GTX 7XXM. 13" modellen lär som alltid bli begränsad med iGPU och max 2 cores, OM Apple inte verkligen pushar dessa maskiner gör prestanda på CPU / GPU-sidan där Air blir batteri-presteraren.

Blir positivt överraskad om iPad mini får retina och A7, men kanske. Apple gillar som vi sagt tidigare att segementera sina produkter.

1
Bevaka tråden