Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fråga ang iphoto på en mac air

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

har blivit med en macbook air precis o försöker lära mig den. Har dock lite problem med iphoto o begriper mig inte på den. Den har importerat alla bilder från min iphone. So far, so good ungefär. Däremot så står den o överför bilder till min bildström? Varför drar den bilder dit? På min iphone hade jag endast 8 bilder i bildströmmen när jag slog på datorn. Men nu har både luren och datorn gått i symbios o står o tankar in gamla bilder från "kamerarullen" till bildströmmen o jag begriper inte varför? Nån som har nån koll på varför o vad jag ska göra för att slippa detta?

Ber om ursäkt om jag lagt denna tråd i fel forum. Men då får ni väl skälla lite på mig.

Tack på förhand.
//S

Om du inte vill synka bildströmmen, så stänger du av det under iCloud-inställningar.

Bildströmmen lagrar dina senaste 1000 bilder. De bilder du nyss överförde till iPhoto räknas dit och synkas upp.

Ok.

Men på bildströmmen var det ju bara 8 bilder från början. Nu har den dragit över 300 bilder från mitt vanliga album till bildströmmen?

Mja, bildströmmen vill du ju ha på.

Däremot skall du ställa in iPhoto att inte lägga till importerade bilder till iPhoto till bildströmmen.

Under iPhotos inställningar har du ju en flik som bara handlar om Photo Stream. Där är det "auto import" (eller motsvarande svenska namn) som du skall stänga av.

Detta är annars en OK inställning som möjliggör att synkning av t ex DSLR-bilder också hamnar i strömmen och synkas över till iPhone/iPad och alla datorer. Men då gäller det ju också att man har plats till det..

Jag tror att det ordnade sig. Tack för alla svar!

1
Bevaka tråden