Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oönskad färgändring av kalendernotiser

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alla aktiviteter/notiser i kalendern har sen ett par veckor sedan oönskat ändrat färg. Detta oberoende om jag skriver in nya aktiviteter/notiser eller i de gamla och gäller både i min iMac, iPhone 3Gs och iPad2. Jag synkar dem via iCloud. Tidigare var det klart grönt eller blått, nu är det bleklila och nån blek nästa blå färg. Någon som vet hur jag kan återställa till de riktiga färgerna utan att radera. Alla prylarna har de senaste uppdateringarna. iMac kör jag i Lion 10.7.5.

Exakt samma har hänt mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-13 19:01

Färgtemat på iOS-enheter är absolut mer pastell-liknande än tidigare, om det är det du menar. Du kan ju fortfarande ha betydligt fler färger på datorn så det är därför jag är förvirrad vad du menar.

Om du menar bara att byta färgerna på din iOS-enhet, så att du har blått för en viss kalender istället för tex. lila så är det bara att gå in i Kalender -> Trycka på Kalendrar i bottenraden -> Trycka på info-knappen till höger om den kalender du vill ändra färg på -> Ändra färgen till en annan i listan.

Är det måntro detta du råkat ut för?

http://macworld.idg.se/2.1038/1.527768/icloud...

Tack, precis så är det. Skönt att höra att inte bara jag är drabbad. Återstår alltså att vänta och se när Apple tänker fixa buggen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-13 20:23

Åhå, det var alltså något helt annat än vad jag trodde. Har inte sett någon nämna det här förut! Skönt att jag inte drabbats =/

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-10-13 23:22
Ursprungligen av jurassic579:

Exakt samma har hänt mig.

Mig med.

Det här är väl ot men iCloud alltså. Inte 100% i min bok. Jag har iphone, ipad, mbp och en Mac Pro. imessage funkar ju fortfarande inte klockrent med synkning och ordning på meddelanden och så nu det här. Det känns som syncproblem mellan enheter kommer vara ett irritationsmoment som kommer dyka up med jämna och ojämna mellanrum.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-14 15:08

efter att ha haft samma problem ett tag nu så har jag googlat runt. Många har problemet att Jobb eller Work byter färg från grön till lila.
vi kan nog bara avvakta apple på detta.

1
Bevaka tråden