Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa 5s i UK, samma som i sverige??

Tråden skapades och har fått 571 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av iPerr:

Funderar på att vara tidig, och köpa en iphone 5s när de nu släpps i UK, tex via borderlinx eller liknande.
En 64BG kommer kosta 709 GBP, vilket man kan leva med.

Men är det samma telefon som kommer säljas sverige tro?? Vet nån?
Alltså samma telefoni-frekvenser (främst 4G/LTE) som är intressant...

Varför inte bara chilla?

Ursprungligen av ibra_apple:

Varför inte bara chilla?

Det är en Apple produkt. Med hög vill-ha-faktor. Det är inte sunt att inte gå över eld och vatten för att få tag på en så fort som möjligt.

Ursprungligen av Crossbone:

Vi(våra telefoner) verkar flyga tillsammans till Sverige. Enligt Borderlinx kommer våran status uppdateras tills i morgon, har du koll på om det finns något plan som flyger hit i morgon under lämplig tid?:)

(För jag antar att din också är framme hos dom nu? Min status ändrade sig strax efter 10 )

Jo, min är färdig för avgång. Det får gärna gå ett plan till Sverige idag;)
Dom ska tydligen gå från Borderlinx idag:)

Senast redigerat 2013-10-07 16:17

Ursäkta om jag är lite efter men tänkte kanske beställa en iPhone 5s från UK idag men boderlinx, någon som har en uppfattning om hur lång tid tar? är den sidan säker?
Jag vill så sjukt gärna köpa en iPhone 5s

Ursprungligen av westerlu77:

Jo, min är färdig för avgång. Det får gärna gå ett plan till Sverige idag;)
Dom ska tydligen gå från Borderlinx idag:)

Vad står det som status? När fick du mailet?

Ursprungligen av Voiice:

Ursäkta om jag är lite efter men tänkte kanske beställa en iPhone 5s från UK idag men boderlinx, någon som har en uppfattning om hur lång tid tar? är den sidan säker?
Jag vill så sjukt gärna köpa en iPhone 5s

Jadå, det är säkert. Hur lång tid det tar beror helt på Apple, jag skulle väl gissa tidigast i slutet på Oktober/In i November till och med!

Ursprungligen av andy_88:

Jadå, det är säkert. Hur lång tid det tar beror helt på Apple, jag skulle väl gissa tidigast i slutet på Oktober/In i November till och med!

Okej tack! det blir mycket billigare än i sverige?
Någon som har beställt 16gb från Uk, hur mycket gick det för?

Ursprungligen av Voiice:

Okej tack! det blir mycket billigare än i sverige?
Någon som har beställt 16gb från Uk, hur mycket gick det för?

Du ser priserna på http://store.apple.com/uk/buy-iphone/iphone5s.
Lägg till ett par-tre hundra för frakten med Borderlinx.

= Ditt pris.

Ursprungligen av keptang:

Du ser priserna på http://store.apple.com/uk/buy-iphone/iphone5s.
Lägg till ett par-tre hundra för frakten med Borderlinx.

= Ditt pris.

jäklar vad billigt! De ska beställas idag! kommer bli mycket billigare än i Sverige.. skulle bara kommit på detta en månad tidigare :/ ni alla har fått era telefoner?

@Voiice, det blir max någon hundralapp billigare än att köpa den i Sverige, när den nu kommer hit.

Ursprungligen av keptang:

@Voiice, det blir max någon hundralapp billigare än att köpa den i Sverige, när den nu kommer hit.

hmm.. för grejen är om man ska vänta och köpa den på release dagen i en apple butik här i Sverige, den borde ju lanseras snart

Ursprungligen av Voiice:

...kommer bli mycket billigare än i Sverige...

Ja, om du jämför med de gråimporterade telefoner som säljs i Sverige just nu för 8-10.000 kr. Då blir det mycket billigare.

Men det officiella priset i Sverige lär ju hamna på 5.995 kr. I England kostar den idag ca 5.700. Och om du sen lägger på några hundralappar till Borderlinx för frakten, så lär du hamna ganska exakt på det kommande svenska priset.

(prisexempel = 16 GB 5s)

Ursprungligen av Crossbone:

Vad står det som status? När fick du mailet?

Jag chattade med Borderlinx och dom sa att den ska gå iväg idag.

Ursprungligen av westerlu77:

Jag chattade med Borderlinx och dom sa att den ska gå iväg idag.

Okej :). Jag gjorde detsamma fast den personen verkade lite okunnig om det mesta förutom deras grund-policy.

Men vilken tid fick du mailet om att betala in och har du också statusen "Being processed"?

Senast redigerat 2013-10-08 00:10
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-10-07 20:21

Är inne på Apples hemsida just nu och upptäcker en mycket märklig sak. När jag från startmenyn klickar på tabben iPhone (uppe i menybaren) dyker information om iPhone 5 upp (notera endast 5). Det står alltså information om en modell som Apple inte säljer längre. Precis samma sak händer på Norges och Danmarks hemsidor. Nu kanske jag drömmer, men detta kanske betyder att dom håller på och gör om hemsidan. Kanske lansering är på G?

Edit: Sorry för OT, men ville inte starta en ny tråd bara för detta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-07 20:26
Ursprungligen av ipodfan:

Är inne på Apples hemsida just nu och upptäcker en mycket märklig sak. När jag från startmenyn klickar på tabben iPhone (uppe i menybaren) dyker information om iPhone 5 upp (notera endast 5). Det står alltså information om en modell som Apple inte säljer längre. Precis samma sak händer på Norges och Danmarks hemsidor. Nu kanske jag drömmer, men detta kanske betyder att dom håller på och gör om hemsidan. Kanske lansering är på G?

Edit: Sorry för OT, men ville inte starta en ny tråd bara för detta.

Nej, så har det alltid varit. Dessutom, när sajten ändras för att lägga till nya produkter eller liknande så tar de ner den...helt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-10-07 20:29
Ursprungligen av zinned:

Nej, så har det alltid varit. Dessutom, när sajten ändras för att lägga till nya produkter eller liknande så tar de ner den...helt.

Vadå så har det alltid varit? Innan har det sått information om iPhone 5s och 5c. Ser att typ alla länders hemsidor har samma fel. Utom dom länderna där den redan säljs.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-07 20:47
Ursprungligen av ipodfan:

Vadå så har det alltid varit? Innan har det sått information om iPhone 5s och 5c. Ser att typ alla länders hemsidor har samma fel. Utom dom länderna där den redan säljs.

Det har aldrig funnits information om iPhone 5s/5c direkt framför näsan när du klickar på "iPhone" i menyraden på Apples svenska site. Bläddrar du däremot längst ner på sidan så hittar du länkar till dels iPhone 5s men även iPhone 5c.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-10-07 20:53
Ursprungligen av zinned:

Det har aldrig funnits information om iPhone 5s/5c direkt framför näsan när du klickar på "iPhone" i menyraden på Apples svenska site. Bläddrar du däremot längst ner på sidan så hittar du länkar till dels iPhone 5s men även iPhone 5c.

Säker på det? Jag har för mig att det stod information om iPhone 5s/c när man klickade på iPhone i menyraden. Någon mer som vet hur det har varit förut?

Efter lansering så var det inte iPhone 5 direkt på sidan under iPhone. Men det är väl inte så viktigt. Vore roligare om det gick att köpa i Sverige för personer som vill köpa en.

Ursprungligen av Crossbone:

Okej :). Jag gjorde detsamma fast den personen verkade lite okunnig om det mesta förutom deras grund policy.

Men vilken tid fick du mailet om att betala in och har du också statusen "Being processed"?

Jag har betalt o det står being processed, men nu chattade jag ingen o nu säger dom plötsligt att den går iväg imorgon istället..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-08 05:12
Ursprungligen av eightyseven:

Jaha, någon har verkligen flyt!
22sept 32 gb space grey "processing"

Va fan?,fortfarande "förbereder leverans",hatar vänta..
har din status ändrats ännu?

Senast redigerat 2013-10-08 06:08
Ursprungligen av tsson:

Va fan?,fortfarande "förbereder leverans",hatar vänta..
har din status ändrats ännu?

nope, får snällt fortsätta vänta

Den går troligen i väg i em. De har nog bara ett pickup-tillfälle per dag så de samlar nog ihop saker och ting till em.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-10-08 08:49
Ursprungligen av BlackSmp:

Den går troligen i väg i em. De har nog bara ett pickup-tillfälle per dag så de samlar nog ihop saker och ting till em.

har du testat kompassen/gyro på din nya 5s?-enligt gizmodo visar den fel på en del exemplar-stämmer det?

Ursprungligen av tsson:

har du testat kompassen/gyro på din nya 5s?

Lite svårt att testa när han inte har fått den ännu.

Det finns en tråd för "Intryck av iPhone 5s". Din fråga diskuteras redan där, så kolla gärna där.

Ursprungligen av tsson:

har du testat kompassen/gyro på din nya 5s?-enligt gizmodo visar den fel på en del exemplar-stämmer det?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Lite svårt att testa när han inte har fått den ännu.

Det finns en tråd för "Intryck av iPhone 5s". Din fråga diskuteras redan där, så kolla gärna där.

Men Jesper... Jag fick ju min igår strax efter lunch (se min Touch Down post ) och det var nog jag som satte igång den diskussionen i intryckstråden

http://www.99mac.se/forum/p/2172573
http://www.99mac.se/forum/p/2172579

Har fortfarande bara being processed hos Borderlinx, men jag har ett trackingnr. Men det går inte o se alls något på DHL hemsida.. Segt!

Ursprungligen av westerlu77:

Har fortfarande bara being processed hos Borderlinx, men jag har ett trackingnr. Men det går inte o se alls något på DHL hemsida.. Segt!

Trackingnumret blir inte sökbart förrän paketet fysiskt scannats på DHL's terminal.

Ursprungligen av westerlu77:

Har fortfarande bara being processed hos Borderlinx, men jag har ett trackingnr. Men det går inte o se alls något på DHL hemsida.. Segt!

Stått så sedan imorse hos mig men nu har den tydligen blivit lämnad till "delivery agent" :).

När har vi dom?

Bevaka tråden