Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mailprogram

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag undrar om det finns något program som är bättre att hantera mailen än det som följer med mac:en?
Jag anser att den som är i datorn är allt för seg och uppdateras långsamt. Den tar alldeles för mkt kapacitet av datorn och segar ner allt annat.

Vilken leverantör använder du för mail?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-01-27 14:35

Det finns många andra klienter. Här är en lista med en del bra: Email client alternatives to Sparrow for the Mac | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

Med det sagt, den medföljande klienten i OS X Snow Leopard är inte särskilt långsam. Vad har du för inställningar (POP eller IMAP) och hur många mejl har du?

Mail i Macen - det som följer med, ÄR faktiskt ett av de bättre programmen.
Det blir svårt hitta ngt som tar mindre kraft.

Det du kan tjäna på är att kasta 10 år gammalt skräp.
Kör med IMAP och inte POP som mailservertyp - det får vi kanske gå igenom i så fall.

Om din dator segas ner av mailprogrammet kan det ju bero på mkt
För lite minne
För gammal dator och för klen processor
Trög internetkoppling
För stor maildatabas - rensa.
Inställningar? Är mailprogrammet inställt på att kolla mailen 4ggr i minuten? En gång i timman?

Du har heller inte nämnt vilken dator du har (gärna såpass utförligt att vi kan dra slutsatser från det)
(nån gubbe har historiskt svarat "en vit" på den frågan....), vilken OSX-version du har.
Hur mkt RAM-minne har du i datorn?
Det mesta av mina frågor får du sbar på under "om den här datorn"vid äpplemenyn

MacBook Air har jag med standard operativsystemet Lion

Testa AirMail. Har stöd för de flesta protokoll (funkar med de flesta typer av mailkonton), är "enkel" i användargränssnittet och användandet.
http://airmailapp.com/

Ursprungligen av Ewelyn Schlossman:

MacBook Air har jag med standard operativsystemet Lion

Vilken MacBook Air? Lion - 10.7.x? Hur mycket minne har du i datorn?

Skönt att ställa en fråga och tio (10!) månader senare gå in och svara i tråden igen!

1
Bevaka tråden