Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri till MacBook Pro 15" early 2008 (gärna ett gammalt!)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-07-18 17:58

Hej!

Önskar att köpa ett batteri till en MacBook Pro 15" early 2008. (4.1)

Prestandan på batteriet behöver inte alls vara bra. Datorn kommer att köras med AC-adapter hela tiden.
Mitt nuvarande batteri är 100% dött och det visas endast ett X vid klockan så allt som är bättre än det är intressant.

Har du kanske bytt till ett bättre batteri själv och har ditt gamla liggandes hemma och samlar damm? Säg till mig!

Så länge det tar laddning i någon form så är det bättre än mitt. (P.g.a. att datorn inte känner av att det sitter något batteri i så klockas processorn ner och det är detta jag vill undvika).

Så om det så är 10minuters batteritid så är det fortfarande intressant. Sen hoppas jag också att jag kan få ett snällt pris i förhållande till att batteriet ni kan erbjuda troligtvis inte är så bra, till en fattig student.

Har ni något gammalt batteri som ligger så snälla hör av er.

Tack så mycket!

//iLind

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-10-01 02:13

Blåser lite liv i min gamla tråd då jag fortfarande söker en billig ersättning till min nu totala avsaknad av batteri.
Haft kvar det gamla döda batteriet i datorn även om det inte känts igen av datorn men när det nu svällt upp så pass att det lyft upp datorn nära 1cm (9mm) så tog jag ut det och dras med ett tomt hål på undersidan. (Mystiskt nog känns datorn ännu långsammare nu...).

Så, är det någon som sitter på ett gammalt batteri till en MacBook Pro 15" EJ unibody (min är early 2008) alltså ett A1175 eller annat som passar så hör väldigt gärna av er, börjar bli galen på att datorn är så seg av att processorn går på lågvarv (ja jag har testat allt annat, rensat hårddisken, satt i mer RAM mm) att jag nästan hellre sitter på min 10" netbook med XP...

Snälla, bli min räddare i nöden, hehe.

1
Bevaka tråden