Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera enheter på iCloud + ytterligare en fråga

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-06 08:40

Hur raderar man enheter i iCloud? Jag hittar inget sätt att frigöra utrymme i iCloud. Jag tror jag helt enkelt har för många enheter kopplade till iCloud.

Till saken hör att nör jag klickar på iCloud -> Lagring, säkerhetskopiering -> hantera lagring så händer inget. Hjulet snurrar några sekunder och sedan inget mer. Är det där bakom jag skulle kunna göra saker? Och vad kan jag göra för att få "Hantera lagring" att fungera? Dvs att när jag klickar på den ska något hända?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-07-06 08:50

Jag antar att du startat om din apparat under dina försök?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-06 09:11
Ursprungligen av mattiL:

Jag antar att du startat om din apparat under dina försök?

Inte under, men mellan mina försök..;) Och jag har provat en hard reset(hålla in hem och startknapp 10 sek.

Ursprungligen av xms67:

Hur raderar man enheter i iCloud? Jag hittar inget sätt att frigöra utrymme i iCloud. Jag tror jag helt enkelt har för många enheter kopplade till iCloud.

Till saken hör att nör jag klickar på iCloud -> Lagring, säkerhetskopiering -> hantera lagring så händer inget. Hjulet snurrar några sekunder och sedan inget mer. Är det där bakom jag skulle kunna göra saker? Och vad kan jag göra för att få "Hantera lagring" att fungera? Dvs att när jag klickar på den ska något hända?

Verkar som något inte funkar som det ska om det beter sig på det sättet.

Du kan komma åt det från en dator också, Systeminställningar/iCloud.

På din iOS-enhet så är det rätt ställe, hantera lagring, sen ser du vilka enheter du har säkerhetskopior på samt appar som synkat till iCloud.
Där kan man då ta bort säkerhetskopior t.ex. för att frigöra utrymme.

Prova från din dator och se om det löser sig om du tar bort något.
Eller så är det iClouds fantastiska stabilitet som gör att det kanske fungerar nu ca. 2 timmar efter du startade tråden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-06 10:38
Ursprungligen av keptang:

Verkar som något inte funkar som det ska om det beter sig på det sättet.

Du kan komma åt det från en dator också, Systeminställningar/iCloud.

På din iOS-enhet så är det rätt ställe, hantera lagring, sen ser du vilka enheter du har säkerhetskopior på samt appar som synkat till iCloud.
Där kan man då ta bort säkerhetskopior t.ex. för att frigöra utrymme.

Prova från din dator och se om det löser sig om du tar bort något.
Eller så är det iClouds fantastiska stabilitet som gör att det kanske fungerar nu ca. 2 timmar efter du startade tråden?

Det fungerade från datorn. Tack! Men frågan är hur jag ordnar till telefonen/iOS. Men ska kolla om det fungerar nu efter typ 2 timmar..:)

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-07-06 13:48
Ursprungligen av xms67:

Hur raderar man enheter i iCloud? Jag hittar inget sätt att frigöra utrymme i iCloud. Jag tror jag helt enkelt har för många enheter kopplade till iCloud.

Till saken hör att nör jag klickar på iCloud -> Lagring, säkerhetskopiering -> hantera lagring så händer inget. Hjulet snurrar några sekunder och sedan inget mer. Är det där bakom jag skulle kunna göra saker? Och vad kan jag göra för att få "Hantera lagring" att fungera? Dvs att när jag klickar på den ska något hända?

Tipsen nedan fungerar fint, och i iPhone är det en bugg. Så jag påminner om tipset @kladda skrev för ett tag sedan:

• Klicka på "säkerhetskopiera nu"
• Medans det står "Beräknar..." längst ned så klickar jag snabbt på Hantera Lagring

Man behöver nog vara uppkopplad mot Wifi för att den skall börja säkerhetskopiera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-08 10:32
Ursprungligen av reboot81:

Tipsen nedan fungerar fint, och i iPhone är det en bugg. Så jag påminner om tipset @kladda skrev för ett tag sedan:

• Klicka på "säkerhetskopiera nu"
• Medans det står "Beräknar..." längst ned så klickar jag snabbt på Hantera Lagring

Man behöver nog vara uppkopplad mot Wifi för att den skall börja säkerhetskopiera.

Tack för tipset. Men det var så att efter några timmar fungerade det...

1
Bevaka tråden