Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte pinga iPad

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Några gissningar till varför jag inte kan pinga min iPad? Försöker från både datorn och min iPhone. Från datorn och iPhonen kan jag pinga allt hur som helst (routern, NAS-servern, dem sinsemellan) men från iPaden är det bara stopp. Jag kommer åt nätverket och kan surfa och köra Plex men ping är kört. Anledningen att jag kämpar med det är för att jag försöker få igång två kontroll-appar till Logic men de får lika lite kontakt de.

Dum fråga kanske, men är du säker på att iPaden är på samma trådlösa nätverk som de andra prylarna?

Ja, samma nätverk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-13 13:12

Som jag förstår det kan du alltså pinga din iPhone från datorn? Har dom (iPhone och iPad) samma version av iOS?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-06-13 22:30

Och de ligger på samma logiska IPnätverk (dvs de tre första grupperna av IPnumret är lika, och masken satt till 255.255.255.0)? Om du nu har ett klass C-nätverk….

Ursprungligen av kladda:

Som jag förstår det kan du alltså pinga din iPhone från datorn? Har dom (iPhone och iPad) samma version av iOS?

Nej, iPaden är av 1'a gen och kör 5'an. iPhonen kör senaste, 6.1.3.

Ursprungligen av kenjon:

Och de ligger på samma logiska IPnätverk (dvs de tre första grupperna av IPnumret är lika, och masken satt till 255.255.255.0)? Om du nu har ett klass C-nätverk….

Japp, samma rakt av. Båda tilldelas dynamiskt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-17 23:46

Men du kan pinga din iPhone från datorn?

Korrekt

Jag testade att ge den statisk adress och då kunde jag pinga den. Drog snabbt igång för att testa och öppnade ljud/midi-inställningar > Nätverk och där stod den med. Tryckte på anslut för att lägga till den i sessionen och snart därefter så försvann den. Vad tror ni? Luktar det brandvägg?

1
Bevaka tråden