Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bara vissa nätverksenheter läggs till i finders sidolist

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

när jag bläddrar till min nas (afp protokoll) i finder så lägger den automatiskt till den mappen som en enhet (mountad) på skrivbordet.

men av någon anledning så är det bara EN mapp som läggs till i sidofältet i finder under "enheter".
ingen av de andra mapparna läggs till där, inte ens från någon annan dator i nätverket.

det är endast mappen "videos" från min nas som läggs i sidofältet i finder.

varför är det så? och hur ändrar jag detta så att den inte visas där? alternativt ändrar så att alla de mountade enheterna visas där?

lite förtydligande bilder:

här är alltså både web och videos anslutna, men bara videos syns i enheter.
(har även en annan mapp ansluten från en annan dator som jag missade att ta med, men den syns som sagt inte heller i finders sidofält)

här är inställningarna i finder.

Du har väl lagt den i sidofältet? Jag kommer åt kommando+T ibland och då hamnar nätverksdiskarna där. Håll inne kommando och dra bort den från sidofältet för att ta väck den därifrån.

Ursprungligen av suddgummi:

Du har väl lagt den i sidofältet? Jag kommer åt kommando+T ibland och då hamnar nätverksdiskarna där. Håll inne kommando och dra bort den från sidofältet för att ta väck den därifrån.

om det ändå vore så lätt..

avmonterar jag enheten så försvinner den, monterar jag den igen (dvs besöker mappen) så läggs den där igen.
eller menar du att den kommer ihåg det även efter en avmontering?

ja, du hade nog rätt. drog ut med cmd och nu är den borta. och kommer ej heller tillbaka där efter en ny montering.

tack!

Det är likadant när du ansluter en USB-disk till en Airport Extreme-router.
Iaf för mig och har alltid varit.

1
Bevaka tråden