Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappade extern HD, kan inte backa upp

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Råkade tappa min WD My Book idag. Den lyser och leva om som vanlig men vägrar backa up nu via Time Machine. Någon som känner igen det? Är det kört nu för den?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-03-21 20:46

Svårt att säga men mekaniska hårddiskar gillar inte att gå i golvet.

Du kan alltid testa en annan kabinett om du har, alt stoppa in disken i en dator.

Men gör det bara för att rädda värdefull data. Använd den sedan aldrig mer för något viktigt - dags för skroten...

Ursprungligen av johan_tanying:

Men gör det bara för att rädda värdefull data. Använd den sedan aldrig mer för något viktigt - dags för skroten...

OK. Nästa fråga: Jag har en gammal Maxtor One Touch 500GB som jag har använt till gamla PC. Går det att formatera om den och använda den som en snabbt lösning tills jag fixa en ny?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-04-20 19:51
Ursprungligen av oinkbaamoo:

OK. Nästa fråga: Jag har en gammal Maxtor One Touch 500GB som jag har använt till gamla PC. Går det att formatera om den och använda den som en snabbt lösning tills jag fixa en ny?

Ja, inget problem. Men kom ihåg att data på disken försvinner om du formatterar om den.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-06 11:08

Säkra lösa diskar med en snörstump, faller de av bordet når dom inte golvet - kostar bara besväret.

Efter ett misstag gick jag till glasmästaren köpte några meter tätningslist 2cm hög som jag satte runt arbetsbordet - inget halkar av… diskar håller jag dock fortfarande i stramt koppel.

1
Bevaka tråden