Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bokmärkesrad

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-05-23 09:43

Hur får man bokmärkesraden på iPhonen att ändras när man ändrar bokmärkesraden på sin mac?

Just nu har min nya iPhone samma bokmärkesrad som jag hade på mac:en för ett tag sedan. Nu har jag tagit bort och lagt till i bokmärkesraden på mac:en men de har alltså inte hängt med på iPhonen. Varför? Just nu har jag iPhonen inkopplad till datorn och jag borde antagligen bara klicka i någon inställning för att min önskan ska bli uppfylld, eller?

Det synkar via iCloud. Du måste på din iPhone se till att synkningen är påslagen via Settings - iCloud och kryssrutan bredvid Safari. På samma sätt på din Mac, via System Preferences - iCloud och en likadan kryssruta vid Safari.

Om det redan är ikryssat där kan du läsa på Apples hemsida hur du felsöker det här problemet: http://support.apple.com/kb/TS4001

Detta gäller för Lion och Mountain Lion. Har du en äldre version av OS X fungerar det inte.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-05-23 10:04

Ok! Jag klickade i det du nämnde. Verkar inte funka. Kanske jag ska starta om båda enheterna?

Ja, det är kanske en idé. Antar att du följde det som stod i länken du fick?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-05-23 10:30

Du anar inte vad som hände när jag gjorde det som fanns på apples supportsida. Jo följande: bokmärkesraden på min mac återställdes så som jag hade den för en vecka sedan då jag köpte iPhonen. I samband med detta ändrade jag om i bokmärkesraden och slängde bort lite gamalt och dammig och ersatte detta med nytt och fräsht. Nu finns allt bokmärkesraden. Jag vill ju inte ha till exempel"Hallbergskakel.se på min bokmärkesrad längre. Badrummet är färdigbyggt!
Suck!

Om jag tar bort dessa gamla adresser från bokmärkesraden verkar de bara komma tillbaka igen. Suck

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-23 18:42

plist-filen där bokmärkena ligger kan vara trasig på Macen.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-05-23 22:17

Jaha, kommer det alltid att vara dessa adresser i min bokmärkesrad?

Om du raderar plistfilen som kenjon refererar till så kan det hjälpa.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-05-24 19:13

Okej, när jag spotlight:ar plist får jag upp 15-20filer och en mapp. Vilken ska jag radera?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-25 23:19
1
Bevaka tråden