Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft använder Siri för att lyfta fram Windows 8-platta

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I en ny reklamfilm använder Microsoft Apples röstassistent Siri för att lyfta fram hur mycket bättre en Windows 8 surfplatta är än Ipad med hjälp av slagorden "mindre snack och mer verkstad".

Läs hela artikeln här

oh Siri can I hear a lawsuit coming?

Siri: Yes!

Haha, den var ju bra.

Klockrent. En av svagheterna med iPad är att den faktiskt rätt sällan kan göra flera saker samtidigt. Där har Apple något att lära.

Ursprungligen av maskh:

Klockrent. En av svagheterna med iPad är att den faktiskt rätt sällan kan göra flera saker samtidigt. Där har Apple något att lära.

Håller med där, roligt däremot att de lyfter Powerpoint, alla vet ju att Keynote är bäst! Men vi får väl anta att det kommer nya filmer med Word och Excel också

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Håller med där, roligt däremot att de lyfter Powerpoint, alla vet ju att Keynote är bäst! Men vi får väl anta att det kommer nya filmer med Word och Excel också

Jag kan förstå att de lyfter fram Powerpoint. Keynote må vara bra (*), men de allra flesta jobbar fortfarande i Microsofts Powerpoint, och det har inte så bra stöd på iPad. Keynote når inte alltid helt fram vid hantering av PPT.

* Haft en del problem med Keynote, vilket gjorde att jag vid min förra föreläsning på en utbildning var tvungen att hoppa in i Powerpoint för att över huvud taget kunna genomföra presentationen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-23 17:51
Ursprungligen av maskh:

En av svagheterna med iPad är att den faktiskt rätt sällan kan göra flera saker samtidigt.

Det har jag och många människor med mej också så iPad fungerar bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-23 18:05

Microsoft har inte ens en Siri-motsvarighet, Keynote spöar Power Point och man jämför iPad mot en enhet UTAN Retina-skärm? Men visst, flera appar samtidigt vore uppskattat - även någon form av Widgets. MS skulle dock kunnat göra filmen med lite mer finess.

Ursprungligen av Erik.dv:

Microsoft har inte ens en Siri-motsvarighet, Keynote spöar Power Point och man jämför iPad mot en enhet UTAN Retina-skärm? Men visst, flera appar samtidigt vore uppskattat - även någon form av Widgets. MS skulle dock kunnat göra filmen med lite mer finess.

"Finess" finns nog inte i MS-vokabulären :). Tycker de visar ständigt att de saknar just detta, se bara på nya Xbox, ser ut som en skokartong

Räckte det inte med?

Ursprungligen av TureB:

Det har jag och många människor med mej också så iPad fungerar bra.

Jag förstår inte riktigt ditt svar, men iPad fungerar inte bra för de som vill och behöver göra flera saker samtidigt. T.ex. lyssna på en live-sändning i Safari och samtidigt läsa en PDF-fil fungerar inte med en iPad, det gör det med en Surface Pro eller valfri tablet som kör Windows 8 RT/Pro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-23 19:35
Ursprungligen av maskh:

Jag förstår inte riktigt ditt svar, men iPad fungerar inte bra för de som vill och behöver göra flera saker samtidigt. T.ex. lyssna på en live-sändning i Safari och samtidigt läsa en PDF-fil fungerar inte med en iPad, det gör det med en Surface Pro eller valfri tablet som kör Windows 8 RT/Pro.

Just lyssna på ljud samtidigt som man gör något annat går ju, men om man ex. vill kolla på en videoström samtidigt som man surfar går icke vilket är synd.

Ursprungligen av Erik.dv:

Just lyssna på ljud samtidigt som man gör något annat går ju, men om man ex. vill kolla på en videoström samtidigt som man surfar går icke vilket är synd.

Eh hur hade du tänkt att det skulle vara möjligt då? Split screen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-24 09:39
Ursprungligen av Mymac4ever:

Eh hur hade du tänkt att det skulle vara möjligt då? Split screen?

Ja, hur gör du fler saker samtidigt i OSX, Windows eller Android?

Däremot måste det lösas med enorm finess.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-24 09:59

Apples senaste iPhone-film, om kanske lite "avarage / everyday", så håller den lite finess.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-24 12:46
Ursprungligen av maskh:

Jag förstår inte riktigt ditt svar, men iPad fungerar inte bra för de som vill och behöver göra flera saker samtidigt. T.ex. lyssna på en live-sändning i Safari och samtidigt läsa en PDF-fil fungerar inte med en iPad, det gör det med en Surface Pro eller valfri tablet som kör Windows 8 RT/Pro.

Jag brukar göra en sak i taget, läser jag en PDF gör jag det, följer jag en livesändning gör jag det. Har inget behov att att försöka göra en massa saker samtidigt, föredrar mindfullness.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-24 12:54
Ursprungligen av TureB:

Jag brukar göra en sak i taget, läser jag en PDF gör jag det, följer jag en livesändning gör jag det. Har inget behov att att försöka göra en massa saker samtidigt, föredrar mindfullness.

Beroende på vad man gör kan jag se fördelen att jobba med en sak i taget kontra ha flera saker uppe samtidigt. Att ha valet med flera saker samtidigt ser jag inte som något negativt. Jag kan ex se en möjlighet att köra en apps iPhone-view på en iPad och därmed ta upp en liten del av skärmen. Ibland vore det trevligt.

Jag håller med om att det ibland vore bra att kunna ha 2 appar synliga på skärmen samtidigt. Ibland får jag en order på e-mail som jag sen ska peta in på jobbdatorn via TeamViewer. Då vill man kunna titta på ordern medan man matar in den. Ibland kan det ju vara 20 rader. Och TeamViewer loggar ju dessutom ut automatiskt om man växlar app. Som det är nu får man lägga sin iPhone bredvid och läsa på den medan man knappar in på sin iPad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-24 14:39
Ursprungligen av pmarriott:

Som det är nu får man lägga sin iPhone bredvid och läsa på den medan man knappar in på sin iPad.

Detta händer mig allt för ofta också. Det är smidigare att sitta med både iPhone och iPad än bara iPaden. Så borde det inte vara.

Sen kan vissa "problem" hänvisas till att appar beter sig aningen dumt ibland. Vissa har ex. ingen saved state vilket suger ordentligt. Där kanske man kan skylla på utvecklaren eller att Apple inte löst ordentlig multitasking.

1
Bevaka tråden