Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express tappar internet med dhcp och nat

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har en airport express som e kopplad med kabel direkt till väggen (tele2). Den har varit inställd med dhcp och nat, och har fungerat felfritt tills nyligen. MEN så en dag står det i airportverktyg att internet e nedkopplat och att ae inte får någon ip-adress. Har försökt resetta men det hjälper inte. När jag kopplar bort dhcp o nat och istället kör på av (bryggläge) så fungerar internet. Men i detta läget ser jag en massa andra enheter dom inte är mina....

Hur får jag det att fungera med dhcp igen?
Finns det någon risk med att köra bryggläge?

Har ringt apple support men dom har ingen lösning..
Den som lyckas lösa detta vinner en guldmedalj!!!!!

Ursprungligen av KristoferK:

Hej!
Har en airport express som e kopplad med kabel direkt till väggen (tele2). Den har varit inställd med dhcp och nat, och har fungerat felfritt tills nyligen. MEN så en dag står det i airportverktyg att internet e nedkopplat och att ae inte får någon ip-adress. Har försökt resetta men det hjälper inte. När jag kopplar bort dhcp o nat och istället kör på av (bryggläge) så fungerar internet. Men i detta läget ser jag en massa andra enheter dom inte är mina....

Hur får jag det att fungera med dhcp igen?
Finns det någon risk med att köra bryggläge?

Har ringt apple support men dom har ingen lösning..
Den som lyckas lösa detta vinner en guldmedalj!!!!!

Har du ringt Tele2 och frågat? Annars kanske en uppdatering av mjukvaran hjälper (eller stjälper).

Ringt tele2, ingen hjälp där... Ang mjukvaran skall den vara uppdaterad med senaste mjukvaran..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-22 23:37

Vad får du för IPnummer när du har AE i bryggläge?

Ursprungligen av kenjon:

Vad får du för IPnummer när du har AE i bryggläge?

169.254.119.205
Ser att jag fortfarande inte har någon "giltig ip-adress" men jag kommer ju ut på nätet... Hur går detta till?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-23 18:53

Vad är det för enhet du kör på? Är det en iPad/iPhone kan den ju gå ut via mobila nätet.
Om det är en dator, den är inte inloggad till något annat WiFi?
Om du kopplar in datorn direkt till väggen utan AE, vad får du för IPnummer då?

1
Bevaka tråden